Abi

Erikorgu.ee toitumisnõustamise teenuse kasutusõpetus, abi ning korduma kippuvad küsimused.

Otsi kõigepealt siit vastust.

Ei leia vastust oma küsimusele?

Saada meile kiri info@erikorgu.ee.

Teadmistebaas

Soovitame päevas juua täiskasvanul vähemalt 10 kruusi ehk umbes 2 liitrit vett.

Vee hulka me ei loe muid jooke nagu näiteks tee või kohvi.

Soovin Sulle palju õnne pisibeebi sünni puhul!

Tahan Sulle rääkida veidi rinnaga toitvate emade toitumisest: kuidas tagada maksimaalne toitainete kättesaadavus, piisav piimakogus ning kuidas vältida liigset ja ebatervislikku kaalutõusu.

Naise energiavajadus suureneb rinnaga toitmise ajal 500-650 kcal võrra päevas, mida Sinu toitumiskava automaatselt arvesse võtab, kui märgid oma profiili, et oled imetav ema. Kontrolli kindlasti üle, kas sinu liikumisaktiivsuse tase süsteemis vastab reaalsusele, sest kui su kehaline kehaline koormus oluliselt väheneb, siis peab ka toitumiskava loomisel seda arvesse võtma, et vältida kehamassi liigset tõusu.

Imetav ema peab saama piisavas koguses kõiki vajalikke toitaineid ennekõike selleks, et vältida ühekülgset toitumist ning vitamiinide ja mineraalainete defitsiiti (1)- minu toitumiskava annab kõike seda. Samas võib Sul olla vahel raske leida aega enda vajaduste eest hoolitsemiseks – näiteks endale toidu valmistamiseks või isegi söömiseks. Siin saan aidata sind kolme abimehega – pane need enda jaoks maksimaalselt tööle:
• terve nädala toitumiskava on korraga olemas,
• kõik toiduained on koondatud ühte ostunimekirja – saad hakkama maksimaalselt 2x nädalas poes käies
• õige toitainete- ning kalorikogus on Sinu eest juba välja arvestatud.

Sinu osaks jääb vaid head toitu nautida ning tunda rõõmu lapse kasvamisest!

 

Viidatud allikas, mille imetavate emade toitumiskava on kooskõlla viidud:

1. Rasedate ja imetavate emade toitumis- ja toidusoovitused. Tervise Arengu Instituut ja Eesti Ämmaemandate Ühing. Tallinn 2008.

Mul on heameel, et Sinu pere saab varsti lisaliikme võrra rikkamaks! Palju õnne!

Tahan Sulle sel puhul rääkida veidi rasedate toitumisest: kuidas tagada maksimaalne toitainete kättesaadavus ning vältida liigset ja ebatervislikku kaalutõusu. Võib öelda, et toitumine raseduse ajal on omamoodi kaalujälgimine, mille eesmärk on hoida kehakaalu tõus ootuspärastes piirides (10-15 kg) ning tagada tervislik toiduvalik.

Sinu energiavajadus suureneb raseduse ajal 300 kcal, mida Sinu toitumiskava automaatselt arvesse võtab, kui märgid oma profiili, et oled rase.
Kontrolli üle, kas Sinu liikumisaktiivsuse tase süsteemis vastab reaalsusele, sest kui su kehaline kehaline koormus oluliselt väheneb, siis peab seda ka toitumiskava loomisel arvesse võtma, et vältida liigset kaalutõusu.

Kaaluiive raseduse ajal ei ole ühtlane – kõige suurem kaalutõus toimub tavaliselt 16.–32. rasedusnädala vahel. Viimasel raseduskuul kaalu tõus tavaliselt aeglustub ning võib ka hoopis peatuda (3).

Tahan veel eraldi välja tuua, et kuni 12. rasedusnädalani on vajalik tarvitada foolhapet 400 mikrogrammi päevas, et vähendada loote neuraaltoru defekti tekkeriski (1). Foolhape on kiire ainevaetusega vitamiin, millest ei teki organismis suur varusid, aga puudus foolhappest võib ometigi kergesti tekkida.
Uuringute põhjal on paljudel Euroopa riikide elanikel vereplasma foolhappesisaldus normi keskmisest väiksem. Et tervis oleks hea ja laps saaks Sinu kõhus kasvada, peaks vereplasma foolhappesisaldus olema pidevalt vähemalt 10nmol/l (2).

Kui soovid foolhappet ka oma toitumisse teadlikult juurde lisada, siis asenda oma menüüs rohelisele noolele klikates toiduained nii, et sööksid rohkem uba, paprikat, hiina kapsast, porrulauku, maasikaid, herneid ja rohelisi lehtköögivilju.

Ära unusta ka D-vitamiini, mida peaksid pimedatel kuudel kindlasti eraldi juurde võtma vähemasti 10 mikrorammi päevas.

Hoolitse eriti hästi selle eest, et Sinu toidu ohutus oleks igati tagatud. Toiduks ei tohi tarvitada toorest liha ja kala, tooreid muna ning pesemata köögi- ja puuvilju.

Pakun sulle välja viis varianti, kuidas süüa tervislikult lõunat.

Loe neist täpsemalt siin.

Pangakaarti millelt me teostame igakuidas püsimaksed saate vahetada siit

Pangakaarti on võimalik vahetada igal ajal. Me muudame maksealuseks oleva pangakaardi ära kohe peale uue kaardi kinnitamist.

Kaardi kinnitamiseks teostame teie järgmise kuu makse koheselt.

Laste toidukogused on tihti pea võrdsed kaalu alandava naisterahva toidukogustega.

Laps vajab rohkem energiat, et kasvada ning areneda. Väikelapsed tihti on ka füüsiliselt märksa aktiivsemad, kui täiskasvanud, mis annab oma lisa toiduvajadusse.

Soovitan lasta lastel süüa niipalju, kui nad ise soovivad.

Püsimakselepingu maksed toimuvad viis päeva enne teie püsimakselepingu järgse perioodi lõppu.

Juhul, kui makse ei õnnestu, siis proovime järgmine päev makset korrata. Makse teistkordsel ebaõnnestumisel saadame teile kirja, kus palume oma pangakaardi andmed ülekontrollida.

Samuti jätkame ise igapäevaselt maksete üritamist.

Kui makse endiselt mõne päeva jooksul ei õnnestu ning sa ise ei uuenda oma pangakaardi andmeid, siis me sulgeme ligipääsu teenusele, kuni oled lepingujärgse makse sooritanud.

Näitame menüüs ja toiduainete asendamise nimekirjas ainult toite, mis on kokkusobivad Sinu enda toiduvälistuste ning maitseeelistustega.

Kui sul ja sõbrannal on erinevad toiduvälistused või olete erinevalt toite hinnanud, siis te näete erinevat toiduvalikut.

Menüüs toitude asendamiseks leiad retsepti kõrvalt paremalt äärelt valiku “Asenda toit” kirjuta sinna sisse soovitud toidu – nimi, koostisosa või toidugrupp.

Sisestatud otsingsõna järgi leiame sulle sobilikud asendustoidud, millest saad endale väljavalida meelepärase.

Pidupäeva toidud saad lisada menüsse kautades toitude vahetamise võimalust.

Kirjuta otsingusse sõna pidupäeva või toidu nimi.

Menüü alt leiad ka lingi lehele, kus on kõik pidupäeva retseptid väljatoodud.

CVC kood on kolmekohaline pangakaardi turvakood.

Turvakood asub asub Visa, Mastercard ja Maestro pangakaartidel kaardi tagaküljel allkirjalahtri lõpus. American Express kaartidel asub turvakood kaardi esiküljel.

Tasudes internetis pangakaardiga teeme ennem tehingu lõpule viimist kaardile broneeringu ostusummale, et veenduda kaardi töötamises.

Kui makse jääb pooleli peale broneeringu tegemist, siis te võite paari päeva jooksul näha maksesummat broneerituna internetipangas.

Selline broneering tühistatakse automaatselt.

Juhul, kui broneering ei kustu kahe tööpäeva jooksul siis võtke meiega ühendust.

Mõõdukas koguses võib kohvi juua, kui talud kofeiini ja tervis on korras. Üks tass hommikul, must või vähese piimaga ja ilma magusaineta. Iga joodud kohvi juurde võrdne kogus vett, sest kofeiin väljutab kehast vett ja peidab janu.

Teed juues eelista taimeteesid. Proovi näiteks melissi, piparmünti , naistepuna ja miks mitte mustsõstralehti. Roheline tee on omadustel väga kasulik ja sobib hästi kohvi asemel hommikuseks ergutuseks. Kui soovid kaalu langetada, siis harjuta ennast ilma suhkru ja meeta teed nautima.

Soovitan toidu kõrvale juua vett.

Soovi korral maitsesta vett sidruni või laimiviiluga.

Te saate oma toidumenüüs pereliikmeid sel toidukorral valida sööma või mitte. Tehes valiku uuendatakse koheselt ära ka teie ostunimekirja.

Menüüs sööjate sisse ja väljalülitamiseks lisage või eemaldage linnuke pereliikme nime eest menüü paremas ääres.

Vaadake allpool toodud pilti koos punase noolega.

peremenüü

toiduasendamineMenüüs toitude asendamiseks trüki menüü paremal äärel olevasse kasti “Asenda toit” endale meeldiva uue toidu nimi või koostisosa.

Sisestatu põhjal pakuma sulle sobilikke toiduretsepte.

Peale sobiva toidu leidmist kliki toidunimel ja pärast seda rohelisel nupul toidu paremas ääres.

Vaata seletuseks kõrval asuvat pilti.

Enamus viimastel aastatel Eestis välja antud deebet kaardid toetavad internetimakseid, lisaks kõigile krediitkaartidele.

Kui sa pole oma kaardiga varem internetis maksnud siis võibolla pead internetimaksed oma internetipangas kõigepealt sisse lülitama.

Teie pangakaart toetab internetimakseid, kui sellel on CVV/CVC kood.

CVV/CVC koodi leiate Visa, Maestro ja Mastercardi kaardidel kaardi tagumiselt küljelt, kood on kolme kohaline. Tagaküljel peaks olema selgelt eristatav kolmekohaline number, kui teie pangakaardil seda ei ole siis palun pöörduga kaardi väljastanud panga poole.

Püsimakselepingut on võimalik asendada pikema kehtivusperioodiga lepingu vastu lepinguperioodi jooksul, kirjutage oma soovist meie klienditoele.

Püsimakseleping on võimalik katkestada peale esialgselt valitud perioodi möödumist. Selleks kirjutage meie klienditoele.

Erikorgu.ee toitumisnõustamise teenuses pakutava toidumenüü järgimine maksab umbes 40 eurot nädalas.

Sa saad ise toiduhinda muuta kasutades toidumenüsse sisse ehitatud toiduainete asendamise võimalust.

Esimene nädal võib olla kallim, kuna on vaja osta mitmeid pikaajaliselt kasutatavaid toiduaineid nagu näiteks maitseained ja õlid.

Suurepärane, palju õnne!

Me aitame nüüd sul tervislikult toituda ning vajadusele edaspidi kas langetame või tõstame Su toidukoguseid, et su kehakaal püsiks koguaeg ideaalkaalu lähistel.

Erikorgu.ee teenustega liituja peab olema täisealine. Alaealiste toitumine peaks olema alati vanema järelvalve all.

Pakume perepaketi osana võimalust alaealised lisada pereliikmeteks ning koostame ka neile tervisliku toidumenüü.

Soovitame alaealistel lasta ise otsustada oma toidukogused. Meie soovituslikud kogused alaealistele tagavad lapsele arengu ja kasvu, me ei paku otseselt kaalu alandamise menüüsid alaealistele, kuid järgides meie menüüd hakkavad lapse kehavormid vaiskelt muutuma.

Lastele spetsiaalse dieetmenüü saamiseks soovitame pöörduda laste dietoloogi poole.

Me muudame toidumenüüd seitse päeva peale andmete muutmist profiilis, et vältida juba koju ostetud toiduainete riknemist.

Kohe muudame menüüd juhul, kui lisate endale uue toiduvälistuse.

Erikorgu.ee toitumisnõustamise teenus aitab ka kaalu hoida.

Koostame Sinu toidumenüü selliselt, et oleksid koguaeg oma ideaalkaalus, ehk vastavalt vajadusele tõstame, hoiame või langetame kaalu.

Erikorgu.ee toitumisnõustamise teenus aitab ka kaalu tõsta.

Koostame Sinu toidumenüü selliselt, et oleksid koguaeg oma ideaalkaalus, ehk vastavalt vajadusele tõstame, hoiame või langetame kaalu.

Liitumist saad pikendada igal ajal. Peale makse teostamist pikendame teie liitumist algse liitumise aegumisele järgnevast kuupäevast ajavõrra mille eest makse sooritasite.

Makset saate teha siin.

Ümbermõõdu mõõtmise koht ei ole niivõrd tähtis. Tähtis on, et te mõõdate iga kord ümbermõõtu samast kohast. Me soovime teile välja näidata teie keha ümbermõõdu muutust.

Soovitame ennast kaaluda alati ühel ja samal ajal. Parim aeg kaalumiseks on hommikul kohe peale tõusmist.

Vastavalt Euroopa Liidu käibemaksu reeglitele tuleb tasuda käibemaks Teie asukohariigile. Selle tõttu arvestame teenuse hinna ümber vastavalt teie asukohariigis kehtivale käibemaksule. Näiteks ostes Saksamaalt või Luksemburgist meie teenuseid on nad veidi soodsamad kui Eestis.

Olles Eestist väljaspool saate meie teenustega liituda kasutades oma pangakaarti.

Meie teenuste eest on võimalik tasuda Eesti ja Soome suuremate pankade pangalinkide ja kõigi internetimakseid toetavate pangakaartidega.

Püsimakselepingut saab sõlmida ainult tasudes Visa või Mastercardi pangakaardiga.

Kui te asute väljaspool Eestit ja Soomet, siis te saate tasuda kasutades pangakaarti.

Kui teil on sooduskupong siis palun sisestage see makse lehel kupongi lahtrisse.

Peale kupongi sisestamist näitame me koheselt kupongi pakutavat soodustust.

Vajutage pangalingil, et teostada makse. Kui makse summa on 0, siis näitame kohe peale vajutust eduka makse kinnitust.

Toitumisnõustamise teenuse kasutamiseks palun kasutage uuemaid veebilehitsejaid.

Erikorgu.ee on mõeldud töötama veebilehitsejatega:

  • Internet Explorer 10 ja uuemad
  • Mozilla Firefox nii mobiilis, kui arvutis
  • Google Chrome nii mobiilis, kui arvutis
  • Safari nii mobiilis, kui arvutis

Internet Exploreri vanemate versioonide kasutajatel soovitame uuendada või vahetada oma veebilehitsejat. Internet Explorer 6, 7, 8 ja 9 ei näita lehte korrektselt.

Android 4.3 ja vanemad, Androidi telefonide sisseehitatud veebilehitseja ei pruugi lehte korrektselt näidata. Laadige Google Play poest teine veebilehitseja.

Hetkel esineb teenuses tõrkeid iOSi kasutajatel. Seepärast soovitame iOS kasutajatel teenust kasutada läbi oma nutiseadme veebibrauseri.

Windows XP’l on toetatud ainult Mozilla Firefoxi veebilehitseja.

Me soovitame teile kaalu, mida me arvame teile sobivat ideaalkaaluks. Teie enda ideaalkaal võib olla sellest kas kõrgem või madalam. Me lubame sisestada teil ideaalkaalu, mis on kehamassiindeksi järgi normaalkaalus.

Muuda oma ideaalkaalu siit.

Oleme loonud retseptides asenduste tegemiseks toiduainete asendustabeli.

Vajutage menüüs toiduaine nimel, millel on ees roheline logo, siis avaneb teile selle toiduaine asenduste tabel.

Tehes retseptis asenduse, uuendame ka teie ostunimekirja.

Koostame teile nädalaks ajaks ostunimekirja. Te saate päevi ja söögiaegu sisse ja välja lülitada vajutades päeva või söögiaja tähisele. Samuti võite te muuta üksikute söögikordade olekut vajutades sellele. Kui te olete lisanud meie süsteemi oma pereliikmed, siis vajutades üksikul söögikorral saate valida pereliikmed, kes sellel toidukorral söövad.

ostunimekiri

Ostunimekirjas on toiduainete ees kastikesed, mis teevad poes käimise mugavamaks. Te saate toiduainetele, mida teil ei ole vaja osta või mis on teil juba ostukorvi pandud, lisada ette linnukesed. Nii on lihtsam järge pidada, mida on vaja veel ostukorvi tõsta.

Jah saate küll.

Vajutage nupule “Prindi ostunimekiri”, siis avaneb teile ostunimekirja printimisvaade. Prindime ostunimekirja teie valitud perioodiks.

Toiduaineid, mis on ostunimekirjas linnukesega olemasolevaks märgitud, välja ei prindita.

Jah saate küll. Vajutage alla noolt menüü ülemises ääres või iga päeva juures, loome siis teile faili mida saate mugavalt välja printida.

Printimis vaates mahub päevamenüü ühele A4 paberile.

Avage profiili lehekülg ning vajutage soovitud pereliikme nimel, siis avaneb teile pereliikme andmete sisestamise väli.

Pereliikmete lisamiseks avage oma profiil ning selle all vajutage nupule “Lisa pereliige”, sisestage avatud kasti pereliikme nimi ja soovi korral e-maili aadress ning vajutage nuppu “Saada kutse”.

Sisestades pereliikme e-maili aadressi saab ka pereliige ligipääsu teie tulevasele ühisele kontole. Pereliige peab oma e-maili aadressi kinnitama, ennem kui ta peresse liidetakse. Kinnitamiseks tuleb tal vajutada e-mailiga saadetud lingile.

Tähelenanu! E-mailiga saadetud link töötab vaid siis, kui samal ajal ei olda teise kasutajaga sisse logitud erikorgu.ee leheküljele.

Pereliikmed kelle lisasite ilma e-maili aadressite on peale kutse saatmist automaatselt perega liidetud, kuid nad ei oma ligipääsu kontole.

Kõik toidud ei maitse kahjuks kõigile. Palun hinnake igapäevaselt toidupäevikus retsepte, me õpime selle põhjal teie maitset tundma ning ei paku teile enam toite, mida te madalalt hindate.

Te saate toidu, mis teile ei meeldi ka menüüst välja vahetada, kasutades toitude vahetamise võimalust.

Sea oma söögiajad nii, et toidukordade vahe oleks kaks kuni neli tundi. Vahepala söö kõige pikema tekkiva põhitoidukordadevahelisel pausil. Paljudele on selleks aeg lõuna ja õhtusöögi vahe.

Vahepala söö päeva jooksul endale sobival ajal ja hoia toidukordade vahed kahe kuni nelja tunni pikkused.

Oluline on süüa regulaarselt, et hoida veresuhkur võimalikult stabiilne. See kiirendab ainevahetust ja hoiab ära isud. Toidukordade vahe ei peaks olema lühem kui kaks ega pikem kui neli tundi. Enne järgmist söömist peaks olema tekkinud kerge tühja kõhu tunne.

Siin ei ole ühtegi lahendust, mis sobiks kõigile. Ürita paigutada oma toidukorrad enam vähem võrdsete ajavahedega läbi terve päeva. Proovi hommikuti enne tööle minekut süüa.

Näiteks vahetada ära lõunane ja õhtune toit.

Me ei soovita ära vahetada erinevate söögiaegade toite, kuna nad on erinevalt üles ehitatud andmaks energiat just selleks söögikorraks.

Näiteks ära vahetada teisipäevane ja neljapäevane lõunasöök.

Jah, võite vahetada erinevate päevade samade söögikordade toite. Kasutage toidukordade vahetamiseks menüüsse ehitatud toidukordade asendamise võimalust.

Kui sinu tavapärane toitumine sisaldas varasemalt kõrge kaloritihedusega toite (näiteks pasta, saiatooted, suhkrur igas vormis), siis kehal võib uue toiduvalikuga kohanemiseks aega minna. Seepärast soovitan uutel kasutajatel esimesel nädalal söödava toidu kogust ise reguleerida. Peamine, et järgiksid menüüd ja antud retsepte, aga kogused söö vasvatavalt enesetundele. Teiseks nädalaks on seedesüsteem jõudnud värske ja tervisliku toiduga harjuda ning nüüd peaksid parima tulemuse saamiseks retseptis antud koguste järgi sööma.

Jah, see võib olla üks põhjus, miks otsid abi kehakaalu vähendamiseks ja tervise parandamiseks. Salatimaterjali kogus võib esmapilgul tunduda tohutu, sest rohelist ja köögivilju üldiselt on enamik inimesi eelnevalt söönud väga vähe või üldse mitte. Värsked köögiviljad on väga heaks madala kaloritihedusega kiudainete allikaks. Kaloritihedus viitab ühes grammis toidus sisalduvale kalorite hulgale. Kiudained on vajalikud täiskõhutunde tekkimiseks, sest stimuleerivad ajus hormooni tootmist, mis tekitab heaolutunnet peale sööki. Kiudainerikka toidu söömine aitab ära hoida veresuhkru kõikumist, mis võib takistada rasvapõletust või tekitada isusid.

Muna on suurepärane toitainete allikas ja sisaldab küllastumata rasvu. Munas sisalduv letsitiin seob kolesterooli ja viib selle kehast välja. Puudub seos suuremas koguses munade söömise ja kolesterooli tõusu ning südamehaiguste tekke vahel. Küllastunud ja transrasvadel (kohukesed, piimašokolaad, kalapulgad jne) on vere kolesteroolisisaldusele tõestatult kahjulik mõju. Lisaks sellele on munast saadav valk inimese organismile kõige paremini omastatav. Muna head omadused teevad sellest konkurentsitult ühe parima valiku hommikusöögiks.

Retseptides on toodud koostisosade toores kaal. Tatra, riisi vms puhul on retseptis kirjas kuivaine kaal. 175 grammi kanafilee küpsetamisel jääb sellest alles 150 grammi ja 100 grammi seeni on praetult vaid keskmise suurusega peotäis.

Menüüd on koostatud võttes arvesse kasutaja sisestatud andmeid ja igapäevast liikumist. Süsteem annab kasutaja eesmärgile vastava kalorite ja toitainete hulga, mis on jagatud kolmeks põhitoidukorraks ja üheks vahepalaks. Regulaarsed toidukorrad hoiavad ainevahetuse korras ja kiirendavad rasvapõletust.