6 nippi, mida sa kaalukaotuse kohta ilmselt ei tea – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

6 nippi, mida sa kaalukaotuse kohta ilmselt ei tea

  • 25. september 2020
  • Erik Orgu

Kas tead, et mõnikord võid oma kaalukaotuse plaanid nässu ajada puhtast teadmatusest? Arvad küll, et teed kõike õigesti või et sööd täpselt õigeid asju, aga tulemusi ei tule.

1. Ka tervislikust toidust võivad ülekilod tekkida

Paljud inimesed, kes oma kaalumurega minu poole pöörduvad, on osanud oma toidulaual olulised muudatused juba ise ära teha: sealt leiab palju rohelist, värsket ja isevalmistatut. Probleem on aga sellest, et toidulaud pole tasakaalustatud – seal on liiga palju süsivesikuid. Olen ise ka selle murega kimpus olnud ja tean, mis sa tunned. Kuidas aga teada, kust jookseb piir? Lahendus on analüüsida iga toitainet, mida roogade valmistamiseks kasutad.

Kui sa ei tunne, et oled piisavalt pädev seda tegema, siis võid alati minu poole pöörduda või tutvuda mu toitumisprogrammiga. Saad sealt aimu, mis kogused missugust toitainet on tegelikult tervislik ja kaalukaotuseks vajalik.

2. Suureks jäävad riided on parem indikaator, kui enda kaalumine

Oled kindlasti kuulnud või kogenud ise, kuidas riided jäävad suureks, kuid kaalunumber ei taha alla minna. Seda juhtub eriti siis, kui lisaks toitumise muutmisele hakkad tegema trenni. Aktiivsusetaseme tõusu tõttu muutub su kehakoostis ehk rasva- ja lihasmassi suhe.

Mõnel inimesel jäävad riided mitu numbrit suureks, aga kaalunumber vaevalt liigub.

See pole sugugi halb, sest lihas kaalub rohkem kui rasv ja omakorda põletad sa nii rohkem keharasva. Ära muretse, kui lihasmass on teatud piirini suurenenud, siis hakkab ka kaalunumber kiiremini vähenema.

3. Maovähendusoperatsioon on tõsine samm

Minuarust pöörduvad liiga paljud inimesed kirurgi poole enne, kui toitumisnõustaja poole. Lootus, et operatsiooniga kaasneb garanteeritud kaalulangus, võib olla lühike, kui söögiharjumustes miski ei muutu. Samuti on peensoole väljalõikamisel tõsised riskid (rääkimata sellest, et pead elu lõpuni neelama toidulisandeid, sest su enda seedesüsteem enam efektiivselt ei toimi).

Operatsioon ei päästa sind toitumise korrastamisest nagunii, sest peale operatsiooni pead olema ettevaatlik ja järgima toitumisel samasuguseid reegleid nagu seda ootan sinult mina – opijärgselt nõuab seda aga sinu arst.

Kui toitumiskavaga kaasneb samuti garanteeritud kaalulangus, miks mitte loobuda operatsioonist ja järgida kohe tervisliku toitumise ja liikumise reegleid?

4. Emotsionaalne ülesöömine on ohtlik

Pead hakkama ära tundma hea või halva emotsiooni ajendil söömist. Toitumist peavad reguleerima teised hormoonid, mitte need, mis su tujusid mõjutavad.

Kui tead, et oled emotsionaalne sööja, siis peaksid selle kõigepealt tuvastama ehk teadvustama!

Kui see tõeks osutub, siis võiksid vastutaktikana leida endale asendustegevused, mis su mõtted söömiselt mujale viiksid. Kui oled need tegevused leidnud, siis jäta need meelde ja kui emotsioonid sind jälle sööma kutsuvad, siis vali üks tegevustest ja proovi toidust hoiduda. Olukorra paranemisele aitab kaasa ka tervislik menüü ja sellest kinnipidamine, sest siis hakkavad tööle õiged hormoonid ning keha hakkab nende signaalidest isude tekitamisel lähtuma.

5. Ära kasuta “rasvapõletuse” toidulisandeid

Kas oled tähele pannud, et absoluutselt iga salendava toidulisandi pakendil on kirjas, et mõju avaldumiseks tuleb lisaks tableti neelamisele toituda tervislikult? Aga milleks siis tablett, kui tasakaalustatud toitumisest täiesti piisab?

Ma pole oma karjääri jooksul näinud ühtegi toidulisandit, mis oleks efektiivne ilma tervisliku toitumise ja trennita! Päriselt.

See peaks sind maa peale tooma ja andma mõtlemisainet, kas selle paarikümne euroga, mida igasse karpi uputada, poleks äkki mõttekam toidupoest kotitäis värsket köögivilja tuua?

6. Võid alati uuesti alustada

Mul on olnud mitmeid kliente, kellel pole esimesel korral õnnestunud soovitud kaalutulemusteni jõuda. Lihtsalt tuleb midagi ette ja mõte on hoopis mujal.

Kui ka sinul esimese hooga see ei õnnestu, siis ära loobu, vaid hoia seda vahetulemust, mis sul õnnestus saavutada!

Lähed edasi siis, kui oled jälle valmis, aga vähemasti ei pea sa alustama nullist! Kindlasti kaasa spetsialisti abi, kui tunned, et oled hädas.

Ole ettevaatlik nende turundajate suhtes, kes sulle suuri lubadusi annavad, sest tegelikkuses ei saa ükski ime sult kilosid sulatada, sulatama peab seda sinu enda keha. Keha saab seda aga teha siis, kui ta saab kõik vajalikud toitained kätte ega tunne, et on pandud “näljarežiimile”.

Minu kogemusel on garanteeritud kaalulangus 10 nädalaga 10% kehakaalust (näiteks, kui oled 100 kg raske, siis 10 nädalaga kaotad toitumiskava jälgides 10 kilo).

Seega, kui jälgid ükskõik mis toitumiskava, siis tee seda vähemalt 3 kuud!

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Asenda kaotatud kilod toonusega

  • 23. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Kaalulangetus paneb su tahtejõu korralikult proovile. Kadunud kilodest kehale jäänud jälgedega tegelemine on järgmine samm, milleks veel veidi kannatlikkust vajad. Sinu parimad sõbrad sellel lõpusirgel on kvaliteetne toit, trenn ja aeg.

Blog article

Kas toidukordade ärajätmine aitab kaalu langetada?

  • 20. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Jätkuvalt liigub ringi arvamus ja soovitused, et kaalu langetamiseks peaks vähem sööma. Et oma söömist piirata, jäetakse ära toidukordi. Näiteks üks, endiselt populaarne viis, kuidas seda tehakse on kurikuulus “alates 18.00 enam ei söö” dieet. Kui oled seda dieeti järginud, siis tead omadest kogemustest, et sellega pole pikka pidu.

Blog article

6 põhjust, miks peaksid kohe peale ärkamist vett jooma

  • 16. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Hommikuti on sinu kehal veepuudus, mis võib tekitada erinevaid sümptomeid. Kui juurutad endale harjumuseks peale ärkamist vee joomise, siis paned aluse tervislikule päevale. Ka minu toitumiskavas on vee tarbimine olulisel kohal ning seda põhjusega. Edasi lugedes mõistad, miks see nii on.