10 nippi, kuidas kaotada suvel tekkinud lisakilod – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

10 nippi, kuidas kaotada suvel tekkinud lisakilod

  • 17. september 2018
  • Erik Orgu

Suvi on ideaalne kaalulangetuseks, aga tegelikult on see aeg, mil enamik inimesi hoopis võtab kaalus juurde. Süüdi pole aastaaeg, vaid vähene uni, grillimine, trenni ärajätmine ja vähene liikumine.

Kui ka Sul on õnnestunud lisakilosid koguda, järgi neid kümment nippi, et üleliigne jälle tervislikult kaotada. Iga kardinaalne elumuutus, mida teed päevapealt, toob kaasa käegalöömise ohu. Selle asemel liigu tagasi tervisliku elu juurde järk-järgult.

  1. Loobu suvemenüüst. Toitumine on kõige suurem kehakaalu mõjutaja. Seega tuleb kaalu alandamiseks alustada menüü muutmisest. Mu esimene soovitus on jätta ära kõik toidud ja joogid, mis lisandusid Su ellu suvel. Tead küll: jäätised, mahlad, karastusjoogid, kiirtoit jne.
  2. Vähenda napsutamist või loobu sellest üldse. Kui nautisid meeldivaid pikki suveõhtuid, veini- või dringiklaas näpu vahel, on nüüd viimane aeg see harjumus maha jätta. Asenda pika jalaga klaas teekruusiga, kus rahustav melissitee, või tarbi kehale kasulikku vett. Üks asi on see, et alkohol sisaldab palju kaloreid, aga kuna selja taga on erakordselt palju suveõhtuis, on oht, et klaasi hoidmine saab harjumuseks.
  3. Too lauale tagasi juurikad. Kui esimesed punktid on täidetud, on aeg tulla tagasi toitumise juurde, mis Sul kehakaalu langetada aitaks. Ma räägin toitainerikkast söögist, mis annab Su kehale kõik vajaliku, et seljataksid isud ja veresuhkru tase oleks jälle stabiilne.
  4. Vähenda toiduportsu suurust. Kui ka kolmas punkt on täidetud, pead hakkama keskenduma toidukogustele, kuna kaloraaž on see, mis määrab Su kehakaalu. Kui soovid kaalu langetada, pead sööma vähem kui kulutad, aga jätkuvalt tervislikke toiduaineid.
  5. Taasta tavaline unerütm. Nüüd pead taastama ka oma unerütmi, sest pikad suveööd lühendavad tavaliselt uneaega. Vähene magamine selgitab Su isusid ja pidevat väsimustunnet, mis sunnib Sind suhkrurikkaid toite ja jooke tarbima. Isude taltsutamiseks piisab sellest, kui hakkad jälle paar tundi rohkem magama.
  6. Jaluta ja sõida rattaga. Järgmisena hakka liikuma vähemalt nii palju, kui tegid seda enne suve. Kui paljud inimesed oma sammulugeja ajalugu vaatavad, on nad üllatunud, et kevadisel ajal liikusid nad iga päev palju rohkem. Pole aga imestada, kui ilusate ilmadega tundide kaupa päikese käes pikutatakse.
  7. Mine tagasi trenni. Kui oled kõndimisega keha harjutanud, on õige aeg trenni tagasi minna. Pärast pikka pausi soovitan alustada 50% väiksema koormusega, et Sa üle ei pingutaks või ei peaks taluma üliebameeldivat lihasvalu. Mõne nädala möödudes võid juba koormust lisada.
  8. Võta jälle D-vitamiini. Mida lähemale sügis jõuab, seda rohkem võiksid hakata mõtlema D-vitamiini võtmisele. Enne aga on hea, kui kontrollid arsti juures oma D-vitamiini näitu, et teada, kui palju lisaks võtta, kui soovid ennast tunda sama hästi nagu suvel.
  9. Sea endale tähtaeg. Pane endale ajaline eesmärk, mis ajaks oled jälle vanas rütmis tagasi: magad hästi, toitud tervislikult ja liigud piisavalt. Uuringud on tõestanud, et väljaöeldud eesmärki on realistlikum saavutada.
  10. Mõtle välja peibutus. Kui Sul on eesmärk paigas, mõtle välja, kuidas Sa selle täitmist tähistad, näiteks kui oled novembrini tubli olnud, siis lähed spaasse või lubad endale muud erilist. Nii on Sul lihtsam õigel rajal püsida.

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Kas eriolukord riigis mõjutas minu elu ja mida ma sellest õppisin?

  • 22. mai 2020
  • Erik Orgu

Väga paljud inimesed on minult küsinud, kas ja kuidas on mõjutanud eriolukord mu elu – minu vastus on, et suurt muutunud pole, isegi väikesel määral mitte! Aga midagigi pidi ka minu elus toimuma??? Jah, midagi tõesti toimus – ma sain kinnitust kõigele sellele, millega juba pea aasta tagasi alustasin ja ma räägin sulle, mis need asjad on.

Blog article

8 nippi, kuidas olla produktiivsem

  • 19. mai 2020
  • Erik Orgu

Kas sa oled pidevalt ajapuuduses ja/või väsinud ning selle pärast jäävad paljud eesmärgid täitmata ja unistused kättesaamatuks? Oled sa endalt küsinud: ”Mis mul viga on, et kogu aeg viltu veab?” ...vastused võivad olla jahmatavad ja lausa valusad – ma olen laisk, saamatu, totu, ma ei vääri seda, nii ei pidanudki minema jne.

Blog article

Mida teha, kui on kaaluseisak või väike kaalutõus?

  • 15. mai 2020
  • Erik Orgu

Ma arvan, et iga kaalulangetaja on silmitsi seisnud kaaluseisakuga või väikese kaalutõusuga ja kui see juhtub, siis on PAANIKAOSAKOND! Tegelikult pole üldse põhjust paanitsemiseks. Kohe räägin sulle, miks mitte paanitseda ja kuidas käituda, et vorm ei kannataks. :)