Keharasva põleta rasvaga! – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Keharasva põleta rasvaga!

  • 30. november 2017
  • Erik Orgu

Pea iga päev seisan silmitsi probleemiga, mis inimeste toidulaual parandamist vajaks - süüakse liiga vähe kasulikke ja liiga palju kahjulikke rasvu. Seetõttu on minu esimene soovitus tõsta oma igapäevases toidu tarbimises just kasulike rasvade osakaalu.

Pikalt peeti meedias ja toitumisnõustajate ringkondades niinimetatud ristisõda rasvade vastu, kuid jäeti tähelepanuta see, et mitte kõik rasvad pole ühesugused ja sugugi mitte kahjulikud. Oluline on teha vahet kasulike ja kahjulike rasvade vahel. Ilma neil vahet tegemata on vale öelda, et rasv on halb!

Kasulikud rasvad on inimesele vägagi vajalikud, seevastu kahjulikke rasvasid tuleks vältida nii palju kui vähegi võimalik.

Meie keha vajab rasva juba ainuüksi rakutasandil. Hormoonid ei saa rasvata hakkama. Et seda süsteemi töös hoida, vajame mõistagi kasulikke rasvasid.

Kahjulike rasvade söömine võib aga põhjustada kõrgvererõhku ning palju teisi terviserikkeid.

Kasulikud rasvad sisaldavad asendamatuid rasvhappeid, mida meie endi kehad ei tooda. Seetõttu peame need kätte saama toidust. Üheks näiteks kasulikest rasvadest on laiemalt tuntud oomega-3- ja oomega-6-rasvhapped.

Millistest toitainetest saab oomega-3- ja oomega-6-rasvhappeid?

Oomega-3-rasvhappeid saab rohelistest köögiviljadest, rasvasest kalast, munakollasest ning vähemal määral pähklitest ja lihast. Oomega-3-rasvhapped mängivad tähtsat rolli aju tegevuses ja närvisüsteemi protsessides. Oomega-6-rasvhappeid sisaldavad aga teraviljad, lihad ning enamus küpsetamiseks mõeldud õlid (näiteks oliivi- ja rapsiõli).

Oomega-3 ja oomega-6-rasvhapete mõistlik vahekord võiks olla 1:4, kuigi enamike inimeste toidulaual kipub see suhe olema 1:16.

Paljude inimeste rasvhapete tarbimine on tasakaalust väljas, kuna liialdatakse liigse teravilja ning töödeldud valmistoiduga.

Kuid kui palju peaks ikkagi kasulikke rasvu tarbima?

See on täiesti individuaalne ning sõltub igast inimesest eraldi. Inimesed on ju erinevad. Üldiselt on aga nii, et kasulikud rasvad võiksid moodustada umbes 30-40 protsenti meie tarbitavast päevasest kaloraažist.

Olen Sulle aga asja lihtsamaks teinud - minu toitumiskavas on oomega-3 ja oomega-6-rasvhapped tervislikus vahekorras. Kui Sa veel ei kasuta minu toitumiskava, proovi seda 5 päeva tasuta ja kaota selle ajaga kuni 2kg!

Erik Orgu
Sinu toitumisnõustaja

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Stress saab alguse füüsilisest pingest

  • 12. veebruar 2019
  • Erik Orgu

Enamus inimesi, kes minu poole pöörduvad on üht või teist moodi hätta sattunud, aga lõpuks on kõigil üks ja sama mure- stress ja see kõik saab alguse sinu kehast.

Blog article

TASUTA RETSEPT: verivorstid jõhvika-apelsini dipiga

  • 13. detsember 2018
  • Erik Orgu

Jõulud on jagamise aeg! Kingin sulle sel pühadeajal oma imemaitsva verivorstide retsepti.

Blog article

TASUTA RETSEPT: Verivorsti-peekoni võileib

  • 12. detsember 2018
  • Erik Orgu

Jõulud on jagamise aeg! Kingin sulle sel pühadeajal oma imemaitsva verivorsti-peekoni võileiva retsepti.