Oma 13-aastase personaaltreeneri ja toitumisnõustaja karjääri vältel olen tegelenud tuhandete inimestega,  kellest igaüks on unikaalne ja erinev, kuid üks, mis nende kõigi puhul sarnane, on nende toitumisega seotud käitumismustrid ja harjumused.

Tuleb tunnistada, et mõne halva toitumisharjumusega olen minagi kunagi kimpus olnud ja see motiveeriski mind looma toitumiskava, mis oleks üks ja kindel lahendus, kõikide halbade toitumisharjumuste seljatamiseks.

Millega siis kõige sagedamini oma toitumine tuksi keeratakse?

1. Dieedi pidamine

Lihtsalt väljendudes: dieedid, mille puhul on tegu on põhjendamatu kalorite hulga piiramise või tavaliste, mittekahjulike toiduainete vältimisega (nt. kartul) – need lihtsalt ei tööta. Paljud dieedid lõpevad sellega, et kaotatud kaal tuleb tagasi ja mõnikord paar kilo peale. Kuidas asi täpselt lõpeb, oleneb sellest, kui karmil dieedil olid ja kui ränk katsumus see oli Sinu kehale.

6 halba toitumisharjumust millega pidurdad oma kaalulangetust

Ma eeldan, et eelnevat juttu polnud meeldiv lugeda, eriti, kui oled seda kogenud! Sel põhjusel proovigi oma toitumisharjumusi tervislikumaks muuta ja näed, et tervislikud valikud võimaldavad lisaks maitsenaudingutele ka paremat figuuri ja enesetunnet.

2. Ülesöömine

Ülesöömine ei tee Sulle head mitte mingil juhul – isegi mitte siis, kui sööd kommide asemel liiga palju puuvilju, sest ka nendest tekkivad viimaks ülekilod. Mõistagi, ei ole tervislikust toidust ennast võimalik tugevasse ülekaalu süüa niisama lihtsalt, kui rämpstoidust, mida enamasti liiga palju ja tihti süüakse. Süües liiga palju tervislikku toitu, võid olla mõned kilod ülekaalus, kuid ebatervisliku toiduga on asi tõsisem – lisaks kiiresti kogunevale kehakaalule, hakkab see mõjutama Sinu enesetunnet ja pikapeale kogu tervislikku seisukorda.

Kui Sulle meeldib palju süüa ja pole selle vastu midagi, et sellega kaasnevad mõned ülekilod, muuda oma toitumisharjumusi, vahetades ebatervislik tervisliku vastu.

3. Toidukordade vahele jätmine

Teed Sa seda meelega või lihtsalt unustad regulaarselt päeva lõikes süüa, oled saanud hakkama karuteenega iseendale. Jättes vahele toidukordasid, on sama, mis proovida kohe-kohe tühjaks saava akuga pikalt ja efektiivselt tööd teha.

Seega, jäta see toidukordade meelega või kogemata ära jätmise komme maha ja hakka sööma regulaarselt. “Millal on õige aeg süüa?” Sa küsid. Siis, kui Su keha selleks märguande annab. Ära  palun eira seda!

Hea komme on tervislikku toitu karbiga kaasa võtta, et süüa, kui keha näljast märku annab. Minu toitumiskavas on ohtralt valikuid,  mis sobivad ideaalselt kaasa võtmiseks.

4. Süsivesikute ära jätmine

Oma menüüs järsult süsivesikute tarbimise vähendamine või nende üldse välja lülitamine ei ole Sulle ühelgi juhul kasulik.  Kui oled seda omal nahal kogenud, siis tead täpselt mis juhtub: uimasus, halb tuju, nõrkus ja peavalu, võivad olla platsis juba samal päeval.

Kuigi need pole kõige hullemad asjad, mis juhtuvad, lood Sa sellises seisus omale halva emotsionaalse suhte toiduga, Sul kaob motivatsioon ja enese distsiplineerimine muutub peaaegu võimatuks.

Jällegi tuleb appi hea komme toituda tervislikult ja tasakaalustatult, kus on Sulle määratud täpselt õige kogus süsivesikuid, et säiliks hea enesetunne ja soovi korral langeks ka kehakaal.

5. Vähene liikumine

Ma ei väsi kordamast, et keha on loodud liikuma!

Sa peaksid olema vastupidav, nooruslik, tugev, energilne ja enesekindel. Kõik need omadused aitab Sul saavutada läbimõeldud ja regulaarne treening. Kui Sa ei liigu üldse, või teed seda vähe, siis tunned ennast pigem vana, kange, ebakindla ja loiuna.

Kui Sul tekkis peas küsimus, et kas ikka liigud piisavalt, siis tõenäoliselt mitte, sest piisavalt aktiivne inimene, seda küsimust ei küsiks, ei minult ega endalt. Seega, laiskus minema, liikumine asemele!

6. Perfektsionism

See on komme nagu iga teine, mille liigsel tarvitamisel võib see hakata Sinu vastu töötama. Olen näinud, kuidas inimesed ühe eksimuse või kogemuse pärast heidavad kõik oma head tulemused ja kombed üle parda. Oletame, et toitud tervislikult, teed trenni ja kõik läheb üldiselt hästi, aga ühel päeval Sa libastud ja sööd midagi, mida poleks pidanud sööma. Sel hetkel külvad end üle süütundega, annad ohjad halbadele kommetele ja mõtled, et läks trumm-mingu ka pulgad!

Selle asemel võiksid leppida olukorraga, iseloomu kasvatada ja võtta seda kui õppetundi, et järgmine kord targem olla. Elu on ees ja järgmist toidukorda või päeva võivad saata (ja tõenäoliselt saadavatki) jällegi head kombed.

Erik Orguga Kaalust alla

Üks ja 100% toimiv lahendus kõikide halbade toitumisharjumuste seljatamiseks, et saavutaksid oma eesmärgid. Pane minu toitumiskava proovile!

Liitu siin!