Kas teadsid, et kui su maks on ülekoormatud, soodustab see rasva ladestumist? Ei. Siis loe edasi.

rasvane-maks-550x288

Maksa peamine ülesanne on mürkainete muutmine ohututeks jääkaineteks, mida kehast väljastusprotsessi kaudu eemaldada (uriini ja väljaheidete kujul).

Ilma õigete toitaineteta muutub maks “uimaseks” ja sinna kuhjub palju mürkaineid.

 “Uimane” maks soodustab rasva talletamist

Kui maks muutub “uimaseks”, ei suuda see enam mürkained kehast nii kiirelt välja saata ning  talleb need rasvkoes (kuna mürgid on rasvades ehk lipiidides lahustuvad).

See võib väga oluliseks põhjuseks, miks isegi tervisliku toitumise ja trenniga ei suuda sa kaalus alla võtta.

Maksa talitushäire sümptomeid on hulgaliselt, aga olenemata nendest saad ennetavate sammudega maksatalitust ning oma elukvaliteeti parandada (oled ju väärt head enesetunnet!).

Kui koged järgnevaid sümptomeid, loe kindlasti lõpuni – annan mõned vihjed, mis maksatalitust parandavad ja mida saad oma igapäevaelus rakendada.

Maksa talitushäire sümptomeid:

  • Krooniline väsimus
  • Negatiivsed emotsioonid
  • Uimasus/kurnatus
  • Tuikavad peavalud, mida ravib puhkus
  • Silmadetagused migreenid
  • Kroonilised liigeste ja lihastevalud
  • Liigne higistamine
  • Rasvainete seedimisraskused
  • Allergiad
  • Akne või naha haigusseisundid
  • Gaasid, puhitus, alakõhu valud, kõhukinnisus, kõhulahtisus
  • Hormonaaltasakaalu häired
  • Ärevus ja depressioon
  • Keemiline tundlikkus
  • Krooniline halb hingeõhk
  • Seletamatu kaaltõus

Vihjed köögis (kus maagia toimub)

Tervis algab köögist. Sa ju ei eeldada, et keha areneb ainult toidulisandite abil? Tervislik keha tuleb luua tervendavate toitude ja harjumuste kaudu. Sa ei pea dieeti pidama, toitumist piirama või midagi täielikult välistama – võtmesõnaks on tasakaal.

Esiteks vähenda või eemalda kokkupuudet töödeldud toiduainetega ja võltside „tervisetoitudega” (nt „gluteenivabad” kõrge suhkru- või tärklisesisaldusega tooted) ning asenda need tervislike toodetega.

Kui sul on isu šokolaadikoogi järgi, proovige teha seda kakao ja kookossuhkruga, selle asemel, et kasutada valget jahu ja „tavalist” rafineeritud suhkrut. Või tee see tervislik šhokolaad täiesti ise. Valmista oma lemmiktoite kodus algusest peale kõrgekvaliteediliste toiduainetega, ära looda väljas söömisele, sest sul puudub kontroll, mida sinu toidu sisse pandud on.

Tervislik toitumine ei pea olema keeruline, õigele teele jõudmiseks keskendu järgnevatele sammudele:

  • Osta võimalusel orgaanilisi tooteid, väldi GMO-sid. Ehk leiad mõne taluniku, kes müüb sulle soodsamalt ökoliha ja köögivilju, kui seda kaubanduskettidest saab?
  • Kvaliteetne toit on: kõrgekvaliteedilised loomsed ja taimsed proteiinid, iidsed teraviljad, kääritatud toitud, tervendavad rasvained, toored pähklitest ja seemned.
  • Eemalda toidulaualt põletikuvastased õlid: rapsi-, maisi-, sojaoa-, taime-, puuvilla, värvisafloori ja päevalilleõlid
  • Joo piisavalt puhast vett: vähemalt 8 klaasi.
  • Söö rohkem tervislikke rasvaineid: kookosõli, punase palmi õli, pühvliõli, rohutoidul lehmade või, avokaadivõi, kanepivõi.
  • Tarbi rohkem kiudaineid: päevane miinimum 35 g – mahedatest toiduainetest, nagu linaseemned, avokaado, brokkoli ja brüsseli kapsas.
  • Eemalda rafineeritud suhkrud: pruun/valge suhkur, roosuhkur, suhkruroo piim, suhkruroo kristallid, peedisuhkur
  • Piira fruktoosi tarbimist 20 – 25 grammini päevas: agaav, glükoos-fruktoos (kõrge fruktoosiga maisisiirup), kõrge suhkru-/fruktoosisisaldusega puuviljad
  • Suurenda roheliste lehtedega köögiviljade tarbimist: nende magneesiumi, folaadi ja B ning C-vitamiinide sisalduse tõttu
  • Lisage oma toidule loomseid ja taimseid aminohapete allikaid: kondipuljong, kollageen, karjamaal kasvatatud kanad ja munad, toores spinat, petersell, kapsas, peedid
  • Otsi ka väävlit sisaldavaid toite: karjamaal kasvatatud kanade munad, brokkoli, brüsseli kapsas, küüslauk, sibulad, spargel, lehtkapsas
  • Piira või lõpeta alkoholi tarbimine.

Sinu maks teeb sinu heaks paljugi ning need on vaid mõned näited asjadest, mida saad ise selle talituse parandamiseks ära teha. Pane tähele, kuidas end päeva jooksul tunnete, jäta meelde, et keha annab teada, et midagi on valesti.

Soovitan detoxi / puhastust teha aastaaegade vahetusel, kuna kehapuhastuse maksa stimuleeriv osa on maksale ääretult kasulik, nagu ka muude organite jaoks, kes mürkainete eemaldamisega tegelevad.

Maksa peavad hoidma ka ökoinimesed

Maks vajab tänapäevastes elutingimustes hoidmist ka neil, kes tervisliku eluviisi järgimise nimel pingutavad ja söövad puhast toitu, joovad puhast vett, treenivad regulaarselt ning kasutavad mürkainete-vabu hügieenitooteid. Me puutume mürkainetega kokku keskkonna (õhu, pinnase, vee, sõidukite, tehaste, plastiku) kaudu ning need, meie kontrolli alt väljas olevad tegurid mõjutavad meid iga päev.

Olles ise toitumisnõustaja teen ka ise selleks kõik, et toituksin õigesti, treenin end ning elan mürkainetevabas kodus. Tean, et see on vajalik ning teeb mu enesetunde imeliseks!

Tahad, et sulle oleks ette ära arvutatud, kuidas toituda nii, et maks rasva ei ladestaks?

Liitu siin!