10 soovitust, kuidas sügisel kaalu langetada – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

10 soovitust, kuidas sügisel kaalu langetada

  • 23. september 2019
  • Erik Orgu

Suvi on olnud puhkuse ja vabaduse aeg. Inimesed on vabanenud oma tavapärastest rutiinidest ning lihtsalt nautinud. Seetõttu on suvi ka aeg, kui paljud on jätnud oma treeningutesse pausi ning toitumine on muutunud vabamaks.

Selline soov on täiesti mõistetav, aga selle tulemus võib olla see, et suve lõpuks on lisandunud üsna mitu ülekilo, mis rõõmu ei valmista, või pole soovitud kaalulangetus toonud tulemusi. Seetõttu jagan Sulle nippe, kuidas sügisel kaalu langetada.

Tee treeningud lühemaks!

Sügisel on liikumist rohkem, kui talvisel ajal ning see on ka põhjus, miks oma tavapärase treeninguaja võid ca 50% lühendada. Ka ma ise treenin tavapärase 1h asemel 30 minutit. Tõstan oma treeningute intensiivsust selle arvelt. Kui Sa siiski treeningud ära jätad, pead seda ka toitumisel arvestama, minu toitumiskavas paned profiilis lihtsalt madalama aktiivsusetaseme ja Su toidukogused lähevad väiksemaks.

Mine kohe peale ärkamist jalutama

Alusta oma hommikut kiirkõndimisega, kõnni 10 minutit ühes suunas ja siis sama tee tagasi. Vali erinevaid marsruute, siis on lihtsam hommikusest rutiinist kinni pidada ja ei lähe igavaks. Joosta ei soovita, aga kui soov rohkemaks, siis sörgi.

Hommikune kõnd on hea vahend distsipliini treenida. Kui oma kõnnilt naased, anna kehale midagi maitsvat ja toitvat minu toitumiskavast, näiteks pannkoogid šokolaadikreemiga.

Liigu jalgsi!

Kui oled puhkusel, siis liigu võimalikult palju jalgsi. Kasuta oma keha transpordivahendina. Kui õhtul tunned, et oled väsinud, siis järelikult oled kaloreid ja keharasva kulutanud. Enne jalutamist söö tervislik toidukord ja võta kaasa tervislik vahepala, sest Sind võib kimbutada näljatunne. Lihtsa ja maitsva vahepala saad valida mu toitumiskavast, näiteks banaan ja mandlid.

Intervalltrenn kõndides

Külastades mõnda paika turistina, siis liigu külastatavate vaatamisväärsuste vahel jala ning tee seda kiiresti. Kui oled vaatamisväärsuse juures, siis seal võta aeg maha, puhka, vaata, naudi ja ära unusta vahepala kaasa võtta :)

Kasuta oma keha energiat liikumiseks

Kasuta liiklemisel transpordivahendeid, kus pead oma keha energiat kulutama, näiteks liigu jalgrattaga, rulaga, rulluiskudega jne.

Katseta uusi treeninguid!

Kui armastad enamasti jõusaalis treenida, siis mine vahelduseks rühmatrenni. Sügisel saab ka erinevaid välispordi võimalusi kasutada. Katseta ja proovi julgelt!

Planeeri aktiivset töövälist aega

Näiteks mine paadiga sõitma, kus pead ise aerutama või tehke sõpradega matk jalgratastel. Oluline on ka töövälisel ajal oma keha liigutada, eriti, kui töötad pidevalt sundasendis.

Osta endale kodused treeningvahendid.

Näiteks kummilindid (väga hea on ringikujuline kummilint). Nendega on võimalik terve keha lihaseid treenida ja igal ajal ning kohas.

Mine ujuma

Kui Eestimaa järvedes ja meres enam ujuda ei kannata, mine ujulasse. Alusta näiteks 20 minutist. Kui tunned peale ujumist, et oled väsinud, siis oled pingutanud piisavalt. Vaikselt võid siis ujumise kestust tõsta.

Tantsi

Kui lähed peole, kus on muusikat, siis tantsi rõõmuga. Kui tantsides hingamine kiireneb ja nahk läheb higiseks, siis kulutad kaloreid ehk teed trenni. Väga oluline on see, et need kalorid jääksid kulutatuks ja Sa ei joo ega söö neid peo käigus tagasi. Enne pidu söö tervislik toitev õhtusöök, et energiat jätkuks. Õhtusöögi saad valida minu salendavast toitumiskavast, näiteks Sloppy Joe friikartulid.

Jah, Sa lugesid õigesti - friikartulid. Sinu kaalulangetus oleneb sellest, mida ja kui palju Sa sööd. Mina panen toitumiskavas Sinu personaalsed kogused paika lähtuvalt Sinu parameetritest, eesmärgist ja aktiivsustasemest.

Kui täidad neid 10 soovitust ja kasutad minu salendavat toitumiskava, siis võtad nädalas maha 1-2 kg üleliigset kehakaalu - tulemusena saledam keha ja parem enesetunne ning võimalus kanda jõulupeol mitu numbrit väiksemaid riideid. :-)

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Kuidas saada laps tervislikumalt toituma?

  • 17. jaanuar 2020
  • Erik Orgu

Terve oma karjääri vältel olen saanud sadadelt murelikelt lapsevanematelt kirju teemal, kuidas nad saaksid oma lapse tervislikumalt toituma! Siinkohal märgin ära, et pole olemas üht kindlat nippi, kuidas seda teha, vaid neid on mitu ja igale Mari lapsele ei pruugi need nipid sobida, mis sobivad Heleni lapsele jne. Kohe **annan sulle 7 nippi**, mida tasuks esmalt katsetada ja siis edasi vaadata! Need nipid on aastate jooksul aidanud paljusid lapsevanemaid ja usun, et aitavad ka sind.

Blog article

Nõuanded Anneli Lahele ja Alen Vezikole

  • 14. jaanuar 2020
  • Erik Orgu

Mul on hea meel näha, et tuntud inimesed Anneli ja Alen on võtnud suuna parema vormi ja enesetunde suunas! Mõlemal on esimene eesmärk võtta alla 3-4 kuuga umbes 10 kg ülekaalu ja kui see on tehtud, siis saavad nad püstitada järgmised eesmärgid 🙂 Aga, mis mulle rõõmu ei valmistanud oli see, kuidas artikkel oli kirjutatud ja selles sisaldunud paar valeväidet.

Blog article

RETSEPT: Tomatine kalahautis

  • 18. oktoober 2019
  • Erik Orgu

20 minutiga ootab sind hõrk kalahautis mahedas tomatipürees!