6 nippi, mida sa kaalukaotuse kohta ilmselt ei tea – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

6 nippi, mida sa kaalukaotuse kohta ilmselt ei tea

  • 25. august 2017
  • Erik Orgu

Kas tead, et mõnikord võid oma kaalukaotuse plaanid nässu ajada puhtast teadmatusest? Arvad küll, et teed kõike õigesti või et sööd täpselt õigeid asju, aga tulemusi ei tule.

1. Ka tervislikust toidust võivad ülekilod tekkida

Paljud inimesed, kes oma kaalumurega minu poole pöörduvad, on osanud oma toidulaual olulised muudatused juba ise ära teha: sealt leiab palju rohelist, värsket ja isevalmistatut. Probleem on aga sellest, et toidulaud pole tasakaalustatud – seal on liiga palju süsivesikuid. Olen ise ka selle murega kimpus olnud ja tean, mis sa tunned. Kuidas aga teada, kust jookseb piir? Lahendus on analüüsida iga toitainet, mida roogade valmistamiseks kasutad.

Kui sa ei tunne, et oled piisavalt pädev seda tegema, siis võid alati minu poole pöörduda või tutvuda mu toitumisprogrammiga. Ma ei taha sulle teha mingit müüki – 3 päeva on kogu kava kõigile esmakordsetele registreerijatele täiesti tasuta, niiet saad sealt aimu, mis kogused missugust toitainet on tegelikult tervislik ja kaalukaotuseks vajalik.

2. Suureks jäävad riided on parem indikaator, kui enda kaalumine

Oled kindlasti kuulnud või kogenud ise, kuidas riided jäävad suureks, kuid kaalunumber ei taha alla minna. Seda juhtub eriti siis, kui lisaks toitumise muutmisele hakkad tegema trenni. Aktiivsusetaseme tõusu tõttu muutub su kehakoostis ehk rasva- ja lihasmassi suhe.

Mõnel inimesel jäävad riided mitu numbrit suureks, aga kaalunumber vaevalt liigub.

See pole sugugi halb, sest lihas kaalub rohkem kui rasv ja omakorda põletad sa nii rohkem keharasva. Ära muretse, kui lihasmass on teatud piirini suurenenud, siis hakkab ka kaalunumber kiiremini vähenema.

3. Maovähendusoperatsioon on tõsine samm

Minuarust pöörduvad liiga paljud inimesed kirurgi poole enne, kui toitumisnõustaja poole. Lootus, et operatsiooniga kaasneb garanteeritud kaalulangus, võib olla lühike, kui söögiharjumustes miski ei muutu. Samuti on peensoole väljalõikamisel tõsised riskid (rääkimata sellest, et pead elu lõpuni neelama toidulisandeid, sest su enda seedesüsteem enam efektiivselt ei toimi).

Operatsioon ei päästa sind toitumise korrastamisest nagunii, sest  peale operatsiooni pead olema ettevaatlik ja järgima toitumisel samasuguseid reegleid nagu seda ootan sinult mina – opijärgselt nõuab seda aga sinu arst.

Kui toitumiskavaga kaasneb samuti garanteeritud kaalulangus,  miks mitte loobuda operatsioonist ja järgida kohe tervisliku toitumise ja liikumise reegleid?

4. Emotsionaalne ülesöömine on ohtlik

Pead hakkama ära tundma hea või halva emotsiooni ajendil söömist. Toitumist peavad reguleerima teised hormoonid, mitte need, mis su tujusid mõjutavad.

Kui tead, et oled emotsionaalne sööja, siis peaksid selle kõigepealt tuvastama ehk teadvustama!

Kui see tõeks osutub, siis võiksid vastutaktikana leida endale asendustegevused, mis su mõtted söömiselt mujale viiksid. Kui oled need tegevused leidnud, siis jäta need meelde ja kui emotsioonid sind jälle sööma kutsuvad, siis vali üks tegevustest ja proovi toidust hoiduda. Olukorra paranemisele aitab kaasa ka tervislik menüü ja sellest kinni pidamine, sest siis hakkavad tööle õiged hormoonid ning keha hakkab nende signaalidest isude tekitamisel lähtuma.

5. Ära kasuta “rasvapõletuse” toidulisandeid

Kas oled tähele pannud, et absoluutselt iga salendava toidulisandi pakendil on kirjas, et mõju avaldumiseks tuleb lisaks tableti neelamisele toituda tervislikult? Aga milleks siis tablett, kui tasakaalustatud toitumisest täiesti piisab?

Ma pole oma karjääri jooksul näinud ühtegi toidulisandit, mis oleks efektiivne ilma tervisliku toitumise ja trennita! Päriselt.

See peaks sind maa peale tooma ja andma mõtlemisainet, kas selle paarikümne euroga, mida igasse karpi uputada, poleks äkki mõttekam toidupoest kotitäis värsket köögivilja tuua?

6. Võid alati uuesti alustada

Mul on olnud mitmeid kliente, kellel pole esimesel korral õnnestunud soovitud kaalutulemusteni jõuda. Lihtsalt tuleb midagi ette ja mõte on hoopis mujal.

Kui ka sinul esimese hooga see ei õnnestu, siis ära loobu, vaid hoia seda vahetulemust, mis sul õnnestus saavutada!

Lähed edasi siis, kui oled jälle valmis, aga vähemasti ei pea sa alustama nullist! Kindlasti kaasa spetsialisti abi, kui tunned, et oled hädas. Üks hea näide on Riina – tal ei õnnestunud telesaate jooksul soovitud tulemust saavutada, kuid ta ei loobunud. Teisel katsel täitiski ta oma eesmärgi.

Ole ettevaatlik nende turundajate suhtes, kes sulle suuri lubadusi annavad, sest tegelikkuses ei saa ükski ime sult kilosid sulatada, sulatama peab seda sinu enda keha. Keha saab seda aga teha siis, kui ta saab kõik vajalikud toitained kätte ega tunne, et on pandud “näljareziimile”.

Minu kogemusel on garanteeritud kaalulangus 10 nädalaga 10% kehakaalust (näiteks, kui oled 100 kg raske, siis 10 nädalaga kaotad toitumiskava jälgides 10 kilo).

Seega, kui jälgid ükskõik mis toitumiskava, siis tee seda vähemalt 3 kuud!

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Intuitiivne toitumine – sõber või vaenlane?

  • 17. veebruar 2020
  • Erik Orgu

Mis on intuitiivne toitumine, mida ma sellest arvan ja kuidas on võimalik seda oma kasuks tööle panna?

Blog article

Kuidas saada sõbraks iseendaga?

  • 14. veebruar 2020
  • Erik Orgu

Ära unusta läbisaamist iseendaga parandada. Seda peaksid sa loomulikult omale meelde tuletama iga päev, aga kuna veebruar on sõbrakuu, siis see kuu on sul veel kaks nädalat aega, et suhet iseendaga parandada.

Blog article

Kuidas reisil olles ainult 2 kg juurde võtta?

  • 11. veebruar 2020
  • Erik Orgu

Kui ma võtan arvesse kõiki kirju, mis ma olen saanud hirmunud inimestelt, kelle iga puhkus lõppeb oluliselt suurema kaalutõusuga, kui 2 kg, siis tunnen ahastust! Kui enne puhkust tuleb hirmulaine kaalutõusu pärast, siis saadab neid see ebameeldiv emotsioon kogu puhkuse vältel!