5 nippi, kuidas nädalavahetus õigesti veeta – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

5 nippi, kuidas nädalavahetus õigesti veeta

  • 27. jaanuar 2018
  • Erik Orgu

Luba ma kirjeldan Sulle ühte inimest ja olukorda.

See inimene on tubli - tervislik toitumine ja treening on tema jaoks olulised. Ta sööb täpselt nii palju toidukordi ja sellist toitu, mis annab talle hea enesetunde. Treeningud pole talle võõrad, neid teeb ta mõnuga 2-4 korda nädalas, tulemused aina paranevad.

Käes on reede, ta vaatab tagasi edukale nädalale ja mõtleb muiates, et seda tuleb tähistada “hea ja paremaga”.

Variante, kuidas seda tähistada, on mitu: lemmik vein, midagi magusat, muu toit või jook, mida ta töönädalal vältis. Tavaliselt tähistab ja premeerib ta ennast nii laupäeval kui ka pühapäeva hommikul ebatervislike pannkookidega. Nii see läheb nädalast nädalasse. Ta teab, et see on vale tegutsemine ja tunneb ennast pisut süüdi, aga seda alles esmaspäeval. Ta astub esmaspäeva hommikul kaalule ja näeb seal numbrit, mis tekitavad negatiivseid emotsioone.

Päeva esimeses pooles on ikka mingid kahtlased isud peal, aga siiski sööb ta tervisliku toidukorra. Nädala esimene trenn on ka raske, on tunne nagu poleks pikemat aega trenni teinud. Ta otsustab, et nädalavahetusel sai valesti käitutud ja nii enam ei tohi!

Motivatsioon on laes, et tervislikult toituda, teha trenni ja hoida eemale ebatervislikest kommetest.☺

Kätte jõuab reede ja peaks tähistama…

Kui Sulle tuleb see inimene ja olukord tuttav ette, kuid soovid kaalust alla saada, siis proovi järgnevaid nippe, et muuta oma nädalavahetuse toitumine tervislikumaks!

  • Kui tarbid nädalavahetusel alkoholi, siis esiteks vähenda selle kogust ja sagedust. Kõige parem, kui loobud 1-2 nädalavahetusest kuus, mil alkoholi tarbid. Tea, et alkohol sisaldab kaloreid, suhkrut, mõjutab Su söögiisu ja nõrgestab motivatsiooni tervislikult toituda!
  • Kui kipud nädalavahetusel laisklema ja ebatervislikult toituma, tuues vabanduseks tervislikud tööpäevad, siis leia endale tegevust. Kindasti on midagi, mis hoiab Su keha liikumises ja mõtted mujal kui rämpstoidul. See tegevus ei pea olema midagi väga koormavat ega keerulist. Võid ka selle ühendada toiduga, kui soovid uusi maitseid kogeda, näiteks jaluta uude või lemmik restorani. Nii saad kaks kärbest ühe hoobiga, aga võid otseloomulikult ka midagi muud välja mõelda. ☺
  • Oletame, et reedel ikkagi läks käest ära ja sõid või jõid valesid asju ning avastad ennast laupäeva lõuna paiku, et pole tegevust. See omakorda on libastumise oht, sest laupäevast võib saada n-ö reede! Lahendusena pakun, et tee nädalavahetuseks plaan ära nädala sees, kui Sul on hea rütm ja tervislikud kombed. Nii langetad tõenäolisemalt parema otsuse. ☺
  • Pane endale juba neljapäevaks telefoni meeldetuletus, et talitaksid nädalavahetusel paremini, olgu see vähem alkoholi, maiustusi või rämpstoitu. Usu või ära usu, aga inimestel võib ununeda tervislikult elada. Olen seda palju kuulnud, et peale käest läinud veiniõhtut või ebatervislikku päeva meenub, et seda poleks tegelikult pidanud tegema. Lihtsalt unustati, ei midagi enamat, kahjuks nii lihtne see ongi.
  • Kui juhtub, et sööd midagi ebatervislikku, siis leevenda olukorda süües kõrvale midagi tervislikku. Näiteks söö pitsa või pasta kõrvale suur värske salat. Kui maiustad, siis söö magusa kõrvale puuvilju või marju, näiteks maasikad šokolaadis. Isegi, kui sööd väljas, siis peaaegu igas toidukohas on värsket salatit või puuvilju.

Kui mõni neist punktidest Sind kõnetas, näiteks ebatervisliku toidu isud nädalavahetusel, siis proovi mu toitumiskava, kus on tervislikud retseptid, mis on ühtlasi ka maitsvad, soodsad ja salendavad. Proovi 5 päeva tasuta

Kui oled juba mu toitumiskava järgija, aga ikka läheb viltu, siis rakenda mu pakutud lahendusi, näiteks meeldetuletuse panemine, ja näed, kuidas see Sinu kasuks töötab. ☺

Parimatega
Erik
Sinu toitumisnõustaja

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

5 viisi, kuidas ennast motiveerida!

  • 10. august 2019
  • Erik Orgu

Jagan sulle täna 5 head nippi, kuidas saad ennast ise motiveerida. Mina ise kasutan neid nippe igapäevaselt. Tegemist on väga lihtsate asjadega, mis ei nõua aega ega raha. Loe edasi ja saad teada :)

Blog article

Head kalorid vs halvad kalorid!

  • 8. august 2019
  • Erik Orgu

Päris tihti loen ja kuulen, kuidas räägitakse headest ja halbadest kaloritest ning ma ohkan sügavalt, sest selle jutu rääkija või kirjutaja ei saa aru, millest ta räägib!

Blog article

Kas jäätis jahutab keha või on see magus vale?!

  • 25. juuli 2019
  • Erik Orgu

Suvi on see aeg, kus inimesed söövad kõige rohkem jäätist ja üks peamisi põhjuseid on see, et räägitakse, et jäätis jahutab keha! Mis sina arvad, kas jäätis jahutab keha? Ära palun enne edasi loe, vaid võta 3 sekundit ja vasta endale. 1-2-3. Nüüd palun loe edasi.