5 põhjust, miks tarbida aeg-ajalt probiootikume – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

5 põhjust, miks tarbida aeg-ajalt probiootikume

  • 1. oktoober 2019
  • Erik Orgu

Probiootikumide kasulikkuse kohta on viimasel ajal väga palju räägitud ja teadlased avastavad järjest uusi toimeid, millega need meie tervisele abiks on. Näiteks on probiootikumide kasu leitud nii depressiooni ravis, kui ka kogu organismi noorendajana.

Toon sulle 5 põhjust toitumise seisukohalt, miks soovitan aeg-ajalt probiootikumikuuri läbi teha.

Kiire seedimine. Piimhappebakterite ehk probiootikumide kõige enamtuntud mõju on soolestiku mikrofloora tasakaalustamine. See tagab, et su seedimine on muretu ja kõht käib korralikult läbi.

Toitainete omastamine. Sama oluline kui see, MIDA me sööme, on ka see, MIDA me oma toidust omastame. Probiootikumide üheks tõestatud toimeks on see, et nad aitavad meil toidust maksimaalselt vitamiine ja mineraalaineid kätte saada.

Paranenud immuunsus. Kas teadsid, et 70-80% sinu immuunsusest asub soolestikus? Probiootikumid toodavad meie organismis bakteriotsiine (looduslik antibiootikum) ja aitavad seeläbi tugevdada meie vastupanuvõimet haigustele ja viirustele.

Meeleolu ja energia. Millises inimkeha osas toodetakse õnnehormooni serotoniini? Kui vastasid soolestik, vastasid õigesti. Just täpselt nii ongi. Lisaks sellele, et serotoniin valmib soolestikus, on headel (probiootilistel) bakteritel ka oluline roll tootmaks virgatsaineid, et serotoniin soolestikust ajju transportida. Kui soolestiku tasakaal on korras, oled rõõmus, energiline ja emotsionaalsed söömasööstud ei ole teema.

Isudest vabanemine. Erinevad bakteriliigid toituvad erinevatest toitainetest. Patogeenid (ehk meile mittekasulikud bakterid) armastavad tihtilugu suhkru ja tärkliserikkaid toite, head (probiootilised) bakterid aga toituvad suuremalt jaolt kiudainetest. Teaduslikult on selgeks tehtud, et bakterid toodavad sensoreid, mis panevad meid ihalema just seda toitu, mis NEILE ellujäämiseks vaja.

Seega, tegelikult kontrollivad meie soolestiku bakterid meie isusid! Mikrobioom ja selle tasakaal omandas just uue tähenduse, eks? Kui sinu soolestikus on valdavalt head (probiootilised bakterid), siis sul isu ebatervisliku järgi lihtsalt ei tekigi!

Probiootikume on palju erinevaid, aga mul on oma eelistus – Dr.OHHIRA®. Miks? Sest nad on võrreldes teiste probiootikumidega kiiretoimelisemad ja tõhusamad.

Dr.OHHIRA® probiootikumide kapslid sisaldavad:

  • probiootikume (12 tüve elavaid piimhappebaktereid),
  • prebiootikume (toit, mida piimhappebakterid ellujäämiseks ja koloniseerumiseks vajavad) ja 
  • postbiootilisi metaboliite (vastavalt fermenteerimisprotsessi pikkusele, 3 või 5 aasta jooksul bakterite toodetud ühendid, mis on kõige olulisemad tervist reguleerivad ühendid kogu inimese kehale).

Kõik see headus on pressitud kapslisse, mis läbib mao ja sulab alles peensooles. Seega probiootikumid, prebiootikumid ja postbiootikumid tarnitakse otsemaid kohale sinna, kus need saavad koheselt seedetraktis toimetama asuda, muutes selle põletikulisest ja halbade bakteritega keskkonnast terveks ja tasakaalustatuks.

Teised probiootilised tooted, kus on kapslis vaid piimhappebakterid, peavad kõigepealt mao happelises keskkonnas ellu jääma. Kui neil see õnnestub ning nad jõuavad õnnelikult peensoolde, peavad nad seal ellujäämiseks ja koloniseerumiseks leidma kiudainerikast toitu, mis on vajalik, et toota tervistavaid postbiootilisi metaboliite.

Kui aga inimese toitumine ei ole ideaalne või näiteks ei ole haiguse tõttu paar päeva isu olnud, teeb see probiootikumide ellujäämise keerukamaks. Seepärast on Dr.OHHIRA® probiootikumid tegelikult komplekt "kolm-ühes”, mis teeb ta kiiremaks ja tõhusamaks.

➡️ Kui probiootikumide teema hakkas huvi pakkuma, leiad detailsema info siit.

➡️ Vaata ka inimkatset probiootikumidega, mille tegi läbi Mai-Triin, minu toitumiskava jälgija.

➡️ Loe probiootikumide mõjust kaalu langetamisel.

➡️ Teadusuuringud Dr.OHHIRA® probiootikumidega.

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Kiireim viis kaalu langetamiseks

  • 10. juuli 2020
  • Erik Orgu

Retseptid, trenn, kokkamine, kaalumine….. kaalu langetamine on raske? Siin on kolm asja, mida saad teha, et protsess enda jaoks võimalikult lihtsana hoida.

Blog article

TASUTA RETSEPT: Tervislik seljanka

  • 7. juuli 2020
  • Erik Orgu

See vürtsika seljanka retsepti idee tuleb ühelt särtsakalt toitumiskava jälgijalt: Kristiinalt. Kiidan heaks ja jagan seda tervislikku retsepti ka sinuga.

Blog article

Kuidas maitseained kehakaalu mõjutavad?

  • 3. juuli 2020
  • Erik Orgu

Ehk sa juba tead, et mu toitumiskavas on väga maitsvad toidud, sest tavapärased toiduained on maitsestatud paljude erinevate maitseainetega. Kui keegi mõnda retsepti vaatab, siis kõik need maitseained võivad tekitada küsimusi. Üks nendest küsimustest on see: “Kas maitseained mõjutavad ka kehakaalu, kui midagi asendada, lisada või ära jätta?”