7 harjumust edukatelt kaalulangetajatelt, mis tagavad edu – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

7 harjumust edukatelt kaalulangetajatelt, mis tagavad edu

  • 29. september 2020
  • Erik Orgu

Oma toitumisnõustaja karjääri jooksul olen töötanud paljude erinevate inimestega. Igaüks neist on isemoodi ja erinevad on ka moodused, kuidas nad oma seatud eesmärgid saavutavad. On aga mõned harjumused ja käitumismustrid, mis kõigi edu saavutanute puhul on sarnased:

1. Nad toituvad tervislikult

See on KÕIGE sagedasem ja ka kõige olulisem edu võti igaühele, kes soovib kaalu langetada ning seda ka edaspidi kontrolli all hoida. Laias plaanis toimub kaalulangetus siis, kui kulutad rohkem kaloreid, kui sööd. Põhimõtteliselt on võimalik end ka tervislikust toidust ülekaalu süüa, kui toiduga liialdada. Kui aga jätad kõrvale maiustused, koogid-pirukad ja asendad need korraliku ja täisväärtusliku toiduga, on sinu toidu kalorsus juba iseenesest suure tõenäosusega palju madalam. Toitainerikkast einest saab sinu kõht kiiremini täis ja püsib täis kauem. Sellega elimineerid ülesöömise riski ja ka näksimise vajaduse toidukordade vahel. Seega – tervislikud toitumispõhimõtted on kõige alus.

2. Nad planeerivad oma tegemisi ette

Ebaõnnestud planeerimisel, planeeri ebaõnnestuma – karm, aga tõsi! Tööl sa ilmselt planeerid hoolikalt, enne, kui mõne olulise projekti kallale asud. Mis oleks, kui kannaksid selle üle ka muudele elualadele? On see siis oma nädala treeningplaani kavandamine või toidukordade ettevalmistus, planeerimine aitab sul igal juhul paremini oma rutiinidest kinni pidada ja muuta need oma elustiili osaks.

3. Nende treeningud on sellised, mida nad ka tegelikult naudivad

See on jätkusuutliku treeningu võti – sa pead leidma trenni, mis sulle päriselt meeldib. Paljud edukad kaalulangetajad on enne treeningutega alustamist öelnud, et nad ei ole üldse “trenniinimesed”. Siis aga, on nad leidnud selle, mis neile ka tegelikult meeldib. Vahet ei ole, kas see on midagi tantsulist, mõni meeskonnaala, rattasõit, jooksmine või jõutreening. Oluline on, et treening oleks sulle mitte kohustus, vaid meeldiv tegevus, mida sa põnevusega ootad. Ainult trenni, mida sa naudid, teed sa ka paari nädala, kuu või aasta pärast.

4. Nad on järjekindlad

Järjekindlus on oluline nii treeningutes kui toitumises. Kui näed, et graafik kisub kiireks ja sa ei saa tavapärases mahus trenni teha, siis tee lühemalt. Oluline on, et sa seda teeksid! Jõusaali asemel leia kasvõi kodus oma 15-20 minutit ja tee oma treening lihtsate vahenditega. Toitumiskavast leiad ka kiireteks perioodideks road, mida saab väikese ajakuluga valmistada.

Tagasi hüpates eelmise puntki mõtte juurde – kui oled hästi planeerinud, siis oled tõenäoliselt ka kiireteks perioodideks hästi ettevalmistunud. Kui juhtub, et oledki libastunud – mõned trennid vahele jätnud või haaranud midagi eriti ebatervislikku, ära lase “kõik-või-mitte-midagi” mõtteviisil enda üle võimust võtta vaid jätka sealt, kus sul pooleli jäi.

5. Nende tervislikud harjumused saavad osaks nende elustiilist

Kui räägime kaalulangetusest, ei ole siin kahjuks kiireid lahendusi, mis oleksid samal ajal ka tervislikud. Tervislik kaalulangetus nõuab mõnevõrra pingutust ja järjepidevust. Teinekord ka rasket tööd. Kiired ja äärmuslikud meetodid – kõikvõimalikud kiirdieedid ja 4-tunnised treeningsessioonid, ei ole järjepidevad ja püsivaid tulemusi nendega ei saavuta. Püsivad tulemused tulevad järjekindlatest harjumustest, mis saavad loomulikuks osaks sinu igapäevarutiinist.

6. Nad kuulavad oma keha

Paljud toitumiskava kliendid on täheldanud, et uued toitumisharjumused ei tähenda mitte ainult kaalulangust vaid selle mõju on palju kaugemale ulatuvam, mõjutades ka üldist rahulolu, tervisenäitajaid, enesetunnet ja energiataset.

Sama lugu on treeningutega – on ju teada tõde, et treeningud ei mõjuta mitte ainult sinu füüsist vaid ka meeleolu ja energiat. Niipea, kui oled söönud midagi ebatervislikku või jätnud ära oma harjumuspärase treeningu, annab sinu keha sellest märku. Jälgi oma enesetunnet ja meelolu. Märkad muutust? Siis tegutse vastavalt.

7. Nad seavad end prioriteediks

Kui tahad olla edukas, võta enda jaoks aega ja sea end prioriteediks. Kaalulangetuse protsessis on paljud minu kliendid õppinud, et on täiesti okei ennast aeg-ajalt esikohale seada ning toimida nii, nagu vaja. Kui tunned, et oled väsinud, võimalda oma kehale vajalik puhkus, leia aega lõõgastumiseks ja tee asju, mida naudid. Nii hoiad end rahulolevana ja motiveerituna ega väsi oma eesmärgi poole püüdlemast. Sinu keha tänab sind selle eest, olles tugev, terve ja heas vormis.

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Asenda kaotatud kilod toonusega

  • 23. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Kaalulangetus paneb su tahtejõu korralikult proovile. Kadunud kilodest kehale jäänud jälgedega tegelemine on järgmine samm, milleks veel veidi kannatlikkust vajad. Sinu parimad sõbrad sellel lõpusirgel on kvaliteetne toit, trenn ja aeg.

Blog article

Kas toidukordade ärajätmine aitab kaalu langetada?

  • 20. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Jätkuvalt liigub ringi arvamus ja soovitused, et kaalu langetamiseks peaks vähem sööma. Et oma söömist piirata, jäetakse ära toidukordi. Näiteks üks, endiselt populaarne viis, kuidas seda tehakse on kurikuulus “alates 18.00 enam ei söö” dieet. Kui oled seda dieeti järginud, siis tead omadest kogemustest, et sellega pole pikka pidu.

Blog article

6 põhjust, miks peaksid kohe peale ärkamist vett jooma

  • 16. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Hommikuti on sinu kehal veepuudus, mis võib tekitada erinevaid sümptomeid. Kui juurutad endale harjumuseks peale ärkamist vee joomise, siis paned aluse tervislikule päevale. Ka minu toitumiskavas on vee tarbimine olulisel kohal ning seda põhjusega. Edasi lugedes mõistad, miks see nii on.