Alkohol ja kaalulangus – kuidas mõjub? – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Alkohol ja kaalulangus – kuidas mõjub?

  • 20. november 2017
  • Erik Orgu

See on üks küsimus, mida minult väga sageli küsitakse – et kuidas siis selle alkoholiga on ja kuidas sobivad kokku alkohol ja kaalulangetus. Etteruttavalt pean aga tõdema, et alkoholi pruukimise vähendamine säästab mitte ainult tervist, vaid ka raha.

Vahel ju võib?

Paljud inimesed tarvitavad aeg-ajalt alkoholi ja kui kogused on mõistlikud, siis ei sega see kuidagi elu ega ohusta tervist. Normaalkaalus ja terve täiskasvanud inimese organism tuleb mõõduka napsukogusega toime ja ei tekita erilisi probleeme. Kui eesmärgiks on kaalust alla võtmine või üldise enesetunde parandamine, siis tuleks enne veiniklaasi haaramist pikemalt mõelda.

Mõju organismile

Alkoholi tarbides imendub see maost verre ja sooltesse ning jõuab kõikidesse organitesse. Enamus alkoholist lõhustub ja väljub verest maksa kaudu. Mida rohkem alkoholi tarbibitakse, seda rohkem peab maks tööd tegema.

Kindlasti oled kogenud, et ka väikese koguse joomine mõjutab mõtlemist ja koordinatsiooni. Alkoholi võib mõjuda erinevalt ja seda sõltuvalt soost, vanusest, kehakaalust, joomise kiirusest ja söödavast toidust. Näiteks naistel tekib joove palju kiiremini, sest nad on üldiselt väiksemas kaalus ning kehas on vähem vett ja rohkem rasva kui meestel.

Ebameeldivad faktid

  • Regulaarne tarbimine võib põhjustada maksa pöördumatu kahjustuse või maksavähi tekke.
  • Kahjustab imuunsüsteemi.
  • Kõhunäärme kahjustamine ning sellest tulenev diabeedi tekkimine.
  • Ärritab magu ja isegi väike kogus võib tekitada iiveldust ja seedeprobleeme.
  • Mõjutab otsustusvõimet ja reaktsioone.
  • Põhjustab probleeme mälu ja keskendumisega.
  • Häirib une tsükleid, mis takistab välja puhkamist.

Rasva ladestumine

Kvaliteetne punane vein pakub vahel koos toiduga tõelise maitsenaudingu. Suuremas koguses toidu kõrvale joodud alkohol aga ärritab seedesüsteemi ning põhjustab veresuhkru kõikumist. See põhjustab olukorra, kus organism talletab toidust ja joogist saadud energia rasvana siseorganite vahele. See põhjustab õunakujulist rasvumist, mis on aina suurem probleem meie enda tervisele.

Suurenenud söögiisu

Alkohoolsed joogid sisaldavad tegelikkuses rohkem kaloreid, kui inimesed arvata oskavad. Näiteks peale sauna joodud õlles võib olla keskmise mehe päevase kaloraazi hulk energiat. Alkoholi toimel glükogeeni tootmine maksas väheneb ja nii langeb veresuhkru tase. See tekitab söögiisu ja vähenenud kontrolli tõttu tehakse joogise peaga ebatervislikumaid toiduvalikuid, milleks võib olla südaööl söödud burger või rasvased friikartulid, mida muidu ei sööks.

Toimetulek pohmelliga

Kui organism ei tule alkoholi põhjustatud kahjude likvideerimisega samal päeval toime, siis on järgmisel hommikul pohmell. See tekitab suurt janu, sest organism tahab üleliigse alkoholi kontsentratsiooni lahjendada. Kuna hapnikuvarustus ja ainevahetus võivad olla häiritud, põhjustab raske pohmelus südame kloppimist, kõhulahtisust ning oksendamist. Selleks, et aidata maksal eelmisel õhtul sisse joodud mürkidest vabaneda, tuleb piisavalt vedelikku tarbida ja korralikult süüa. Lillkapsas, spargel ja isegi tavaline kapsas sisaldavad ensüüme, mis toetavad maksa tööd. Tee kapsast ja muust rohelisest värske salat ja joo sinna kõrvale võilillejuurtest tehtud teed, mis mürke väljutab.

Mõõdukas tarbimine

Alkoholi tarbimise piiramine ja vähendamine on valik, mis toob sulle igas eluvaldkonnas kasu. Nii füüsiline kui vaimne võimekus suurenevad ning toitumine muutub tasakaalustatumaks. Kehakaalu kontrollimisel kehtib alkoholi puhul reegel, et mida vähem, seda parem. Kindlasti ei pea endale kõike ära keelama ja väike patustamine tähtpäevadel ei takista eesmärkide saavutamist. Paljudele inimestele on alkoholi tarbimine seltskonnas viibides lõõgastav ajaveetmise viis. Igal üritusel ei pea tingimata alkoholiklaase kokku lööma. Vahel tuleb lihtsalt öelda: “Ei, aitäh. Ma täna ei joo.” Seltskondlik surve ei peaks olema alkoholi pruukimise põhjuseks.

Lahjenda ja leia alternatiive

Soovitan veini juues seda mineraalveega lahjendada või proovida erinevaid alkoholivabasid kokteile, mida seltskonnas olles nautida. Planeeri järgmisesse päeva mõõduka koormusega treening, et uuesti õigele rajale saada ja ennast oma tervislikus kehas hästi tunda.

Kokkuhoid

Alkoholi pruukimise vähendamine säästab mitte ainult tervist, vaid ka raha. Veini, õlle ja siidri pealt kokkuhoitud raha eest saad ennast premeerida personaalse toitumiskava või uue spordivarustusega.

Minu toitumiskava järgi toitudes premeerib Su keha Sind nii hea enesetundega, et unustad alkoholi :)

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

4 tervislikku retsepti emadepäevaks

  • 10. mai 2019
  • Erik Orgu

Head emadepäeva kõigile emmedele! Aga soovin ka Sulle head emadepäeva, olenemata sellest, kas oled isa, poeg või tütar, sest emast oleme me kõik alguse saanud.

Blog article

Kas Tervise Arengu Instituut ikkagi ei hooli inimeste tervisest?

  • 09. mai 2019
  • Erik Orgu

7. mai Postimehe toidu ja tervise rubriigis avaldati Tervise Arengu Instituudi (TAI) toidueksperdi Tagli Pitsi artikkel pealkirjaga “Ekspert selgitab, miks pole mõtet toitumiskava järgida”, mille peale läksid mul kõik häirekellad tööle.

Blog article

Stress saab alguse füüsilisest pingest

  • 12. veebruar 2019
  • Erik Orgu

Enamus inimesi, kes minu poole pöörduvad on üht või teist moodi hätta sattunud, aga lõpuks on kõigil üks ja sama mure- stress ja see kõik saab alguse sinu kehast.