Kas treeningu ja toitumise abil on võimalik rindu suurendada ja peput vähendada? – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Kas treeningu ja toitumise abil on võimalik rindu suurendada ja peput vähendada?

  • 1. september 2019
  • Erik Orgu

Mõned nädalad tagasi palus üks naine minult kava, millega saaks rindu suurendada ja peput ning taljet vähendada. See tõstatab muidugi hea küsimuse, kas on võimalik oma kehaosi muuta selliseks nagu soov on?

Minu vastus talle oli väga lühike ja konkreetne - pole olemas treeningu- ja toitumiskava, mis annab sellise efekti. Rõõmustage või kurvastage, aga no tõesti pole.

Miks see võimalik pole?

Kui räägime toitumise mõjust, siis on väga lihtne loogika, et millegi suurendamiseks vajab inimene suuremat kaloraaži kui tal hetkel on ja millegi vähendamiseks vajab inimene väiksemat kaloraaži kui tal hetkel on. See ongi lihtne põhjus, miks toitumisega rindade suurendamise ja pepu vähendamise efekti ei saa. Siin saab määravaks muidugi ka rasvaprotsent.

Teine on lihaste treening. Juba meestel võib teatud lihaste suurendamine olla keeruline, naistel on siin veel oma erisused. Väga keeruline on saada nii palju lihasmassi, et see muudaks rindade kuju, sest rindade puhul on määravaks pigem rasvamass.

Ent on üks põnev fenomen!

On olemas selline fenomen, kus lihasmass suureneb, samal ajal kui rasvamass väheneb. See juhtub ainult siis, kui lähed üle pika aja trenni või kui muudad drastiliselt olemasolevat treeningut - uue koormusega on lihasmass lihtsalt sunnitud arenema.

Kuna läbi treeningefekti või toitumise oled sa juba nagunii kaloridefitsiidis, siis see efekt on tegelikult silmale vaevu märgatav. Sa võid tunda jõudu, kiirust, vastupidavust või lihase toonuse kasvu, kuid see pole silmale enamasti nähtav ja kui on nähtav, siis sellepärast, et su rasvaprotsent väheneb.

Ära seda viga jõusaalis tee…

“Olen teinud selle vea, et kõhult pekki ära saada teinud iga päev 3 nädalat järjest kõhulihaseid teinud. Ainuke vahe on nüüd see, et kõht on kõvem, kuid sama suur!”

Sellise kirja sain näiteks just.

Järgmine nädal on september - see tähendab, et jõusaalid on uutest alustajatest pungil. Olen märganud, et treenitakse kindlaid kehaosi lootes lokaalsele rasvapõletusele. Näiteks treenitakse reielihast ja loodetakse, et siis hakkab sealt rasv põlema. Kahjuks pole see võimalik ja võib tuua rohkem kahju kui kasu.

Kui sa hakkad treenima ühte lihasgruppi, võib juhtuda kaks asja.

Esiteks võib olla sinu keha eripära selline, et keha reageerib treeningule väga hästi ja lihas hakkab paisuma.

Teiseks, olenemata palju sa mingit lihast pumpad, rasv sealt ei vähene. Küll aga läheb see kehaosa justkui suuremaks ja sinu meel mustemaks. Ausalt öeldes paljud loobumismõtted ja murekirjad ongi mulle just sel ajal kirjutatud.

Kuidas siis treenida?

Treeni tervet keha koos ja treeni võrdselt. Kui teed biitsepsit ja triitsepsit, siis treeni neid võrdselt, kui teed kõhulihaseid ja seljalihaseid, treeni neidki võrdselt. Keha kaotab treenides kaloreid nagunii ja toonus tuleb samamoodi, seejuures pole oluline mitte kordade arv, vaid pingutus.

Kui märkad trenni tehes, et mõni lihas areneb päris kiiresti, siis pole mitte midagi hullu, kui sa koormust näiteks poole võrra vähendad või lõpetad selle lihase treenimise üldse ära. Sellest ei juhtu midagi, lihas lihtsalt ei arene edasi, ta ei jää trennita, sest teisi lihasgruppe treenides, kasutad mõnes harjutuses suure tõenäosusega ka seda lihast.

Pole olemas head või halba trenni.

Ainuke õige treening on see, mida sulle meeldib teha, sest seda suudad sa jätkusuutlikult teha, keha on ju loodud liikuma.

Täiesti okei on ka treeninguid vahetada. Mis iganes sa teed, katsu seda teha võrdselt, nii hoiad tasakaalu.

Pole olemas häid või halbu geene.

Aga oled sina ja parim versioon sinust.

On harjumused, mis toovad sulle kasu ja harjumused, mis toovad sulle kahju. Harjumused, mis loovad sinu parimat versiooni ja harjumused, mis loovad sinu halvimat versiooni.

Nii lihtne see ongi!

#eluilmadieedita

Erik

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

TASUTA RETSEPT: Küpsisetort

  • 11. september 2019
  • Erik Orgu

See lihtne retsept on üks mu lemmikuid! Valmib kõigest 10 minutiga ja sisaldab 51 g süsivesikuid. Küpsisetort ilma küpsiseta, kuid küpsisetordi maitsega. :)

Blog article

Kahe kuuga parema enesetundeni

  • 10. september 2019
  • Erik Orgu

Selgitame välja, kuidas mõjuvad minu toitumiskava ning Beautiful Me kehasalongi rullmassaaž tervisele ja kehavormile kahe kuu jooksul.

Blog article

3 põhjust, miks tekivad magusaisud ja kuidas need enda kasuks tööle panna

  • 9. september 2019
  • Erik Orgu

Eelmine nädal kirjutasin suhkrust ja kuidas seda võimalikult väheste kahjudega vajadusel süüa. Täna aga kirjutan hoopis magusaisude taga olevatest vajadustest, nendega hakkama saamisest ning sellest, kuidas isusid mõista ja enda kasuks pöörata.