3 põhjust, miks tekivad magusaisud ja kuidas need enda kasuks tööle panna – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

3 põhjust, miks tekivad magusaisud ja kuidas need enda kasuks tööle panna

  • 9. september 2019
  • Erik Orgu

Eelmine nädal kirjutasin suhkrust ja kuidas seda võimalikult väheste kahjudega vajadusel süüa. Täna aga kirjutan hoopis magusaisude taga olevatest vajadustest, nendega hakkama saamisest ning sellest, kuidas isusid mõista ja enda kasuks pöörata.

Oskus oma keha lugeda on ilmselt üks olulisemaid asju. Sest keha ütleb väga selgelt, mida ta vajab. Põhjus peitub muidugi ellujäämises. Kui kehal on impulss energiavarusid täiendada, tekib inimesel nälg, mistõttu ta reageerib toitudele, millega tal on kogemus, et nendest saab kõige kiiremini kõige rohkem energiat.

Lased end käest?

Peamine põhjus, miks üks inimene end üldse ülekaalu sööb ega suuda siis vormi taastada on lihtne - ta laseb end käest. Ta sööb emotsioone, ega pane enam tähele, mida vajab keha päriselt nii füüsiliselt kui vaimselt.

Kuid kogu selle aja on ta ju teadlik oma vormist. Vanad teksad ei mahu enam jalga, pluusid on liiga ümber, istudes tahaks püksiluku lahti teha ja pehme kõht on ümber pluusidega nagu päästerõnga padi.

Ma tean seda, sest olen sellised olukordi 16 aastat treenerina töötades näinud. See motiveeris mind välja töötama treening- ja toitumiskavasid inimeste aitamiseks. Sain oma võitudest teha programmi ja isudel on ka eelised.

1. Kiire energiavajadus õpetab keha kuulama

Isu annab märku, et kehal on vaja edasi talitamiseks uusi ehitusblokke. Selle peale on lihtne haarata šokolaad või saiake, aga kui sa lugesid mu eelmist blogi, siis tead, et saiake oleks vaid leevendus. Sest koos kaloritega vajab keha ka vitamiine, mineraale ja teisi mikrotoitaineid. Seega, kui sa märkad isu, on üks variant süüa kartulikrõpsude või saiakeste asemel midagi, mis toidab keha raku tasandil. Minu toitumiskava on selliseid retsepte täis.

Õppides ära oma isude juhtimise, on sul suurem kontroll oma heaolu ja tervise osas.

2. Vajadus mineraalide ja vitamiinide järele

Mida vähem on sinu toitumises värvilisi vilju, seda enam vajad vitamiine ja mineraale. Parim variant on neid saada looduslikul teel. Mineraalide ja hormoonide tasakaalutusel on suur osa isude tekkimisel.

Ka saab öelda, et mida enam on sinu toidulaual tumerohelisi lehti ja juurikaid, seda enam suudad oma isusid kontrollida või kaovad nad sootuks. Nii et sina saad rahuliku südamega keskenduda oma parima vormi saavutamisele.

3. Hormonaalsed tasakaalutused panevad oma rütmi looma

Ma ütlen siinkohal kaks sõna - uni ja stress. Keha taastub põhiliselt vahemikus 22-02. Kui sa lähed hilja magama ja teed seda pidevalt, segab see keha ülesehitamise protsesse. Omajagu segab see ka hormoone, mis omakorda on seotud emotsioonidega, mis omakorda on seotud mõtetega. Inimese keha on üks biokeemiline kogum, kus kõik on omavahel seotud.

Seega, oma päevase ja öise rütmi loomine toetab tasakaalu nii su kalendris kui ka kehas.

Kui õpid neid tegureid juhtima, saad ühtlasi väga palju selgemaks ka oma keha toimimise. Minu toitumiskavas on restorani toidud, valmistoidud, retsepte igasugu maitse-eelistustega inimestele ja seda ühel lihtsal põhjusel - ma soovin, et sinul on lihtne saleneda ja kaalu hoida, soovin, et sul on alati tugi ja inspiratsioon olemas.

Kuuuurija puhul on 3 päeva saadaval (ootamatu) eripakkumine.

Toitumiskava -70%

VAATA

#koosonlihtsam

Erik

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

TASUTA RETSEPT: Küpsisetort

  • 11. september 2019
  • Erik Orgu

See lihtne retsept on üks mu lemmikuid! Valmib kõigest 10 minutiga ja sisaldab 51 g süsivesikuid. Küpsisetort ilma küpsiseta, kuid küpsisetordi maitsega. :)

Blog article

Kahe kuuga parema enesetundeni

  • 10. september 2019
  • Erik Orgu

Selgitame välja, kuidas mõjuvad minu toitumiskava ning Beautiful Me kehasalongi rullmassaaž tervisele ja kehavormile kahe kuu jooksul.

Blog article

Kas valge suhkur toidus on ok?

  • 5. september 2019
  • Erik Orgu

Mida arvata suhkrust, valgest suhkrust, kas seda süüa ja kui palju? Selliste küsimustega pöördutakse minu poole kogu aeg ning siin on paar olulist põhimõtet, mida tutvustan, et aidata Sul otsustada, kuidas ja kas suhkrut süüa.