Kui sul on imelikud isud, siis on asi soolebakterites!? – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Kui sul on imelikud isud, siis on asi soolebakterites!?

  • 10. oktoober 2019
  • Erik Orgu

Kui oled kordki langenud isude või emotsionaalse söömissööstu küüsi, siis tead, kui laastavalt see mõjub nii kehakaalule kui ka motivatsioonile kaalulangetusega jätkata. Aga mul on Sulle hea uudis: tegelikult on olemas mehhanismid, mille abil on võimalik oma isud täielikult kontrolli alla saada ja kontrollimatutest söömasööstudest alatiseks vabaneda.

Miks meil isud üldse tekivad? Teisisõnu: „Asi ei ole mitte su peas, vaid soolestikus!“

Just nii! Ära süüdista oma nõrka iseloomu. Teadlased on kindlaks teinud, et isud, mis meid tabavad, sõltuvad tegelikult hoopis sellest, milliste bakterite tüübid meie soolestikus parasjagu ülekaalus on.

Muide, kas sa teadsid, et meil on kümme korda rohkem mikroobirakke, kui omaenda keharakke? Kogu meie seedetrakti pind on ligikaudu 300m2 mis on võrreldav tenniseväljaku suurusega ja mikroobide kogukaal on ligikaudu üks kilo.

Kümned tuhanded erinevad bakterite liigid, kes meie soolestikku asustavad, toituvad erinevatest toitainetest – kellele meeldivad süsivesikud, kellele rasvad, kellele kiudained. Teadlased on kindlaks teinud et bakteri liik, kes toitub näiteks suhkrutest, on suuteline ellujäämise nimel tootma retseptoreid, mis tekitavad vastupandamatu isu magusa järele. Meie soolestikus käib pidev olelusvõitlus ellujäämise ja toitainete pärast ja toit, mida meie manustame, määrab tegelikult ära, millist tüüpi mikroorganisme me toidame ja millised neist meie organismis kanda kinnitavad.

Tegelikult kontrollivad bakterid kõike – nii sinu tujusid, kui isusid!

Olukorda, kus patogeensed ehk mittesõbralikud mikroobid on meie mikrobioomis valdavad, nimetakse mikrobioomi disbalansiks või düsbioosiks. Sel juhul on heade, ehk probiootiliste bakterite osakaal vähenenud. Selle tulemusena saab häiritud toitainete seedimise ja keha mürkainetest vabastamise funktsioon. Samuti annab mikrobioomi disbalanss end tunda meeleolukõikumiste ja energiapuuduse näol. Ja mis juhtub siis? Organism vastab sellele tugevate isudega. Ja loomulikult tekib isu just nende toitude järgi, mis kiiresti energiat annavad – töödeldud suhkru- ja tärkliserikkad toidud, mis kahjustavad mikrobioomi veelgi ning põhjustavad kaalutõusu.

Kui heade bakterite lemmiktoit on kiudainerikas, siis patogeensed bakterid armastavad just vastupidist. Needsamad toidud põhjustavad veresuhkru suuri kõikumisi ja suurendavad tõenäosust haigestuda diabeeti, südamehaigustesse, vähki, Alzheimeri tõppe ning loomulikult ohtu rasvuda. Mida rafineeritumad ja töödeldumad need tärkliserikkad magustatud toidud on, seda halvemini mõjuvad need meie mikrobioomi (loe: seega ka meie endi) tervisele.

Põhjalikult töödeldud toidud sisaldavad vähe või olematul hulgal toitaineid ja ohtralt lisaaineid nagu näiteks emulgaatorid, mis hävitavad meie probiootilisi baktereid, kunstlikud magusained, mis vähendavad meie bakterite liigirikkust. Lõpptulemiks on suletud ring: patogeensed bakterid tekitavad sulle isusid ebatervisliku järele, sina võimaldad neile meelepärast toitu ja aitad seeläbi veelgi enam paljuneda ja oma haaret ja mõju suurendada.

Haara kontroll isude üle tagasi!

Nüüd tead, kuidas ja miks isud tekivad ning et isud reguleeruvad vastavalt sellele, millised bakterid sinu mikrobioomis parasjagu ülekaalus on. Samuti tead nüüd seda, et tegelikult on sul täielik voli kontroll enda kätte tagasi haarata. Selleks ei ole sul vaja teha muud, kui oma mikrobioomi tasakaal paika sättida, pakkudes meelepärast toitu oma headele bakteritele ning vältides kõike seda, millest toituvad patogeenid. Ei lähe kaua, kuni märkad, kuidas su isud ja söömasööstud on, üllatus-üllatus, nagu iseenesest kadunud. \ Alatiseks!

3 tähtsat sammu, mis aitavad isud kontrolli alla saada:

1. Mikrobioom tasakaal

Kaalulangetuse samm number 1 on tegelikult mikrobioomi tasakaalu saamine - ikka selleks, et omastaksid toidust maksimaalselt vitamiine ja mineraalaineid ning, et head bakterid saaksid sulle abiks olla, et kaalulangetus sujuvalt kulgeks. Et mikrobioomi kiiresti tasakaalu viia, soovitan teha läbi kvaliteetsete probiootikumide kuuri.

Loe siit, millised on teaduslikult tõestatud probiootikumide mõjud kaalulangetusele.

Siit aga leiad inimkatse, milles osales minu toitumiskava jälgiv Mai-Triin. Katses uuriti, kuidas ja milliseid muutusi tõi kaasa 3-nädalane kuur Dr.OHHIRA® probiootikumidega.

2. Toitumine korda

Et oma mikrobioomi tasakaalu säilitada ja isudest vabaks jääda, jälgi, et toidaksid oma häid baktereid hästi tarbides iga päev vajaliku annuse kiudaineid, (sest, see on teatavasti heade bakterite põhitoit). Soovitatav kiudainete kogus on naistel 25 gr ja meestel 35 gr päevas. Toitumise korda saamiseks on muidugi üks ja parim võimalus toitumiskava.

3. Keha on loodud liikuma

Teadlased on kindlaks teinud, et kehaline aktiivsus mitte ainult ei põleta rasva vaid avaldab soodsat mõju ka soolestiku mikrofloora tasakaalule – seega, tegelikult aitab ka liikumine sul tüütutest isudest vabaneda ja kaalueesmärke hõlpsamalt saavutada.

\

eluilmadieedita

Erik

Allikad:

_Is eating behavior manipulated by the gastrointestinal microbiota? Evolutionary pressures and potential mechanisms._ _Joe Alcock, Carlo C. Maley, C. Athena Aktipis_

_„Tervise taastamine probiootikumide abil“_ _Martie Whittekin_

_Dr.OHHIRA® Kaalu alandamine_

__

__

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Kiireim viis kaalu langetamiseks

  • 10. juuli 2020
  • Erik Orgu

Retseptid, trenn, kokkamine, kaalumine….. kaalu langetamine on raske? Siin on kolm asja, mida saad teha, et protsess enda jaoks võimalikult lihtsana hoida.

Blog article

TASUTA RETSEPT: Tervislik seljanka

  • 7. juuli 2020
  • Erik Orgu

See vürtsika seljanka retsepti idee tuleb ühelt särtsakalt toitumiskava jälgijalt: Kristiinalt. Kiidan heaks ja jagan seda tervislikku retsepti ka sinuga.

Blog article

Kuidas maitseained kehakaalu mõjutavad?

  • 3. juuli 2020
  • Erik Orgu

Ehk sa juba tead, et mu toitumiskavas on väga maitsvad toidud, sest tavapärased toiduained on maitsestatud paljude erinevate maitseainetega. Kui keegi mõnda retsepti vaatab, siis kõik need maitseained võivad tekitada küsimusi. Üks nendest küsimustest on see: “Kas maitseained mõjutavad ka kehakaalu, kui midagi asendada, lisada või ära jätta?”