Kuidas kiusatustest üle saada ja kaalulangetamisel edu tagada? – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Kuidas kiusatustest üle saada ja kaalulangetamisel edu tagada?

  • 4. oktoober 2017
  • Erik Orgu

Minu kogemusel on inimestel kaalulangetamisel suurimaks probleemiks uue režiimi järgimine ja uutmoodi toitude tegemine pikemalt kui 2 või 3 nädalat. Kuidas see surnud punkt ületada?

Sellel, miks inimesed lõpetavad tervisliku toitumiskava jälrimise või ei suuda uut elustiili sisse harjutada, on tegelikult minumeelest õige lihtsad 6 põhjust. Sa langed nende kas vanade harjumuste või väljakutsete küüsi:

  1. Sa ei saa lahti igavusnäksimisest. Sul hakkab igav, mistõttu sööd hilisõhtuti vahetult enne magamaminekut, öösiti või päeval, kui tahad kas mõtteid mõne teema juurest eemale saada või sul lihtsalt pole mitte midagi teha ja näksimine täidab aega.
  2. Sa ei mõtesta endale lahti, et sellest peab saama Sinu uus elustiil, muidu tulevad kilod tagasi. Aga selleks, et saaksid kogu ülejäänud elu ka tervislikult toituda, on sul vaja hakata kohe esimesest päevast otsima lemmikretsepte ja neid vaikselt pähe õppima ning teha endale selgeks, kuidas toiduvalmistamisel säästa aega (nii ei saa ajapuudust enam kunagi rumalaks vabanduseks tuua). Ületa need kaks väljakutset ja uus elustiil on peaaegu et koheselt juurutatud!
  3. Võid olla “stressisööja”. Teatud söögid tõstavad serotoniinitaset, mis aitab kehal lõõgastuda ja pole ime, et pingete leevendamiseks selliste toitude seltsi otsime – vahet pole, kas jälgid samal ajal tervislikku toitumiskava või mitte.
  4. Sa ei tunneta mingil hetkel kaalulangust, ning arvad, et siis võid samahästi süüa mida tahes. Vahet ju pole, eks?
  5. Seltskondlikud üritused nagu sünnipäevad, tööüritused, väljas söömine ja perepuhkused – ahvatlevad Sind tagasi suhkrusõltuvuse küüsi. Minu toitumiskava jälgides saad sellest küll lahti, kuid kui maiustad igal nädavahetusel koogi või pirukatega, oled nõiaringis taas kinni ja maadled suhkruvajadusega. See on emotsionaalselt raske, sest see sõltuvus ei ole kergete killast, millest lahti saada. Võrdleksin suhkrusõltuvust suitsetamisega: kui suitsus juba maha jätad, ei saa sa igal laupäeval “ainult ühte” teha – tekib isu enama järele. Iga sõltuvusega maadlemisel pead endale põhimõtted selgeks mõtlema, mitte käituma nagu tuulelipp.

Siin on tsükkel, mida läbid, kui toitumiskavast kinni ei pea:

  1. Ahvatlus, millele järgneb sisemine dialoog iseendaga, “Kas ma peaks ja võiks seda teha?”
  2. Põhjuse leiutamine, miks järeleandmine on OK: “Ma olen seda väärt või ma VAJAN seda, SEST…..” (märk sellest, et su põhimõttelised väärtushinnangud ei ole paigas).
  3. Söömine
  4. Süütunne ja kahetsus
  5. Väsimus ja veresuhkrutaseme ja selle põhjustatud meeleolu ja energiataseme langus
  6. Kaalulanguse pidurdumine, kaalutõus või tervislikust toitumisest loobumine

Lahendus: kolm peamist meetodit tsüklist väljumiseks

Esimene on visualiseerimine. Kui kaldud rajalt kõrvale, ei ole sa patustamise hetkel eriti teadlik tagajärgedest (sest mõtled vaid sellele, kuidas saada sõltuvust rahuldavat toitu). Tee nii: kujutle, kuidas sööd pirukaid, mitu koogitükki või pool pizzat. Nüüd tuleta meelde seda puhtustunnet, väsimust, süütunnet ja kurbust, mis Sind valdab, kui oled söömisega lõpetanud. Mõtle ka sellele, kuidas tunned end, kui su kaal tõuseb, milline on su eneseusk ja energiatase.

Teiseks on vaatenurk. Kui vaatad kedagi, kes sööb kreemipirukat, on sul kaks võimalikku reaktsiooni:

  1. Sa küll tead, et kreemipirukas ei sisalda mingeid toitaineid. Aga sellele isikule, kes seda sööb, tundub see maitselt hea, pehme ja naudingut pakkuv. Ja siis sa tahad seda ka.
  2. Teine võimalus on aru saada, mida see minuga teeb. Kas see parandab või hoopis kahjustab mu tervist? Tervislike toitude söömisest saate samuti palju naudingut – rohkemgi kui rämpstoidu, sest selle söömisega ei kaasne süütunnet ja esimest korda elus võid nautida toitu teades, et söömine on OK! Langetad selle abil kaalu ja keha saab käike kõik, mida vajab.

Kolmandaks proaktiivsus. Küsi endalt, millist OLULIST probleemi sa lahendada proovid? Siin saavad kokku pikaajaline vs lühiajaline probleemilahendus. Kas tunda end läbi kaalulanguse paremini, enesekindlamalt, kergemalt ja teovõimelisemana või üritate leevendada stress või lihtsalt kurbust?

Enneta pingeid, süües hommikul korralik hommikusöök ja hulgaliselt proteiini ning ära jäta ära tervislikke rasvu, kui need sulle retsepti lisanud olen! Veendu, et sööd piisavalt, et ei tunneks kuni lõunani näljatunnet – kui vaja, suurenda etteantud portsjoneid tumeroheliste salatitega, sest need suisa pakatavad toitainetest, millest täiskõhutunne tekib.

Testi need nõuanded järele ja olen enesekindel, et neid nippe kasutades saad oma järgmisest nõrkushetkest jagu!


Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

5 viisi, kuidas ennast motiveerida!

  • 10. august 2019
  • Erik Orgu

Jagan sulle täna 5 head nippi, kuidas saad ennast ise motiveerida. Mina ise kasutan neid nippe igapäevaselt. Tegemist on väga lihtsate asjadega, mis ei nõua aega ega raha. Loe edasi ja saad teada :)

Blog article

Head kalorid vs halvad kalorid!

  • 8. august 2019
  • Erik Orgu

Päris tihti loen ja kuulen, kuidas räägitakse headest ja halbadest kaloritest ning ma ohkan sügavalt, sest selle jutu rääkija või kirjutaja ei saa aru, millest ta räägib!

Blog article

Kas jäätis jahutab keha või on see magus vale?!

  • 25. juuli 2019
  • Erik Orgu

Suvi on see aeg, kus inimesed söövad kõige rohkem jäätist ja üks peamisi põhjuseid on see, et räägitakse, et jäätis jahutab keha! Mis sina arvad, kas jäätis jahutab keha? Ära palun enne edasi loe, vaid võta 3 sekundit ja vasta endale. 1-2-3. Nüüd palun loe edasi.