Kuidas saada laps tervislikumalt toituma? – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Kuidas saada laps tervislikumalt toituma?

  • 17. jaanuar 2020
  • Erik Orgu

Terve oma karjääri vältel olen saanud sadadelt murelikelt lapsevanematelt kirju teemal, kuidas nad saaksid oma lapse tervislikumalt toituma! Siinkohal märgin ära, et pole olemas üht kindlat nippi, kuidas seda teha, vaid neid on mitu ja igale Mari lapsele ei pruugi need nipid sobida, mis sobivad Heleni lapsele jne.

Kohe annan sulle 7 nippi, mida tasuks esmalt katsetada ja siis edasi vaadata! Need nipid on aastate jooksul aidanud paljusid lapsevanemaid ja usun, et aitavad ka sind. 🙂

  1. Ära hüppa kohe peakat!

Sellega tahan seda öelda, et alusta rahulikult, kasvõi mõned tervislikud toidukorrad nädalas ja siis 1 iga päev jne, kuni oled seal maal, et laps sööbki enamasti tervislikke toite.

  1. Las laps valib toidud.

Paljud lapsevanemad arvavad, et nad teavad, mis on nende laste toidueelistused ning nad langetavadki otsused ise ja kui sealt tuleb tagasilöök, siis järelikult laps on valiv ja/või talle ei sobi tervislik toit! Vale järeldus, mu toitumiskavas on üle 600 retsepti ja see on 99.9% võimatu, et kellegi lapsele ei leidu sealt vähemalt 3 lemmik hommiku-, lõuna, või õhtusööki- kuulge, mul on seal pitsa, pannkoogid, friikad, pasta, erinevad võikud ja wrapid ;) Näita talle pilte ja las tema otsustab.

  1. Ära ütle, et see on tervislik toit! :)

Sõnapaar “tervislik toit” hirmutab tänasel päeval ka täiskasvanuid, sest nad arvavad, et see on mingi maitsetu salat ja liha, aga tegelikkuses on tegu väga maitsva toiduga ja kui keegi ei teaks, et see ka tervislik on, siis süüakse ära ja küsitakse juurde ka. Siinkohal paluksin mõnel oma toitumiskava kasutajal seda kinnitada - tänan!

  1. Ära oota oma lapselt seda, mida sa ise ei suuda teha!

Tea, et su laps vaatab sind, kui eeskuju ja õpetajat, isegi kui sa arvad, et ta seda ei tee. Alateadlikult hakkab ta tasapisi sinu järgi käituma. Seega lapsevanemad, kes ise toitumisega tublid on võivad oodata seda ka oma lastelt.

  1. Ära oota, et see juhtub kiiresti ja kui läheb aega, siis ära kurjusta.

Me kõik oleme vahel kärstitud ja kui me midagi kohe ei saa, tekib negatiivne emotsioon, tuju läheb halvaks ning hakkame süüdistama - see omakorda põhjustab konflikti! Kui konflikt on tekkinud ja üle läinud, siis teist konflikti ei soovi keegi ja alustatud asi jääbki katki! Siin on asja võti - mitte kurjustada!

  1. Ära anna alla!

Eelmisele punktile tuginedes oletame, et esimene katsetus läkski aia taha! Ega see ei anna põhjust loobumiseks - ei kaugel sellest, siis sa proovid uuesti ja uuesti ja uuesti. Mitu korda sa ise loobunud oled ja uuesti alustanud, ära anna alla ka oma lapse puhul! :)

  1. Ära too loobumise vabanduseks, et väljas või koolis ta ikka sööb ebatervislikult!

Olen kuulnud, kuidas paljud lapsevanemad ütlevad, et väljaspool kodu ta sööb ikka ebatervislikult, seega mis mõte on ta kodune toitumine korda teha!? Selle peale küsin, et kas eelistad last kes toitub täiesti ebatervislikut või natuke ebatervislikult? kõik muidugi vastavad, et natuke.

Nagu ma ütlesin, siis neid nippe on veel, aga nendest 7st oleks hea alustada. Iga lapsevanem saab nendele nippidele tuginedes hea hoo sisse ja protsessi käigus rakendada ka omasid nippe, aga mitte unustada nippe 3, 4, 5 ja 6, sest nipid 3-6 on väga tugeva psühholoogilise mõjuga!

Usu mind kui ütlen, et toitumisel on sinu lapse tulevikule suur mõju! Sellele leiad kinnitust, kui oled ise oma kaalu, enesetunde ja tervisega pahuksis. Aita palun oma last pannes ta tervislikumaid valikud praegu tegema, mitte siis, kui häda juba käes.

Kutsun sind liituma oma toitumiskavaga, kus on üle 600 maitsva tervisliku retsepti, mida on ülilihtne valmistada 🙂

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Intuitiivne toitumine – sõber või vaenlane?

  • 17. veebruar 2020
  • Erik Orgu

Mis on intuitiivne toitumine, mida ma sellest arvan ja kuidas on võimalik seda oma kasuks tööle panna?

Blog article

Kuidas saada sõbraks iseendaga?

  • 14. veebruar 2020
  • Erik Orgu

Ära unusta läbisaamist iseendaga parandada. Seda peaksid sa loomulikult omale meelde tuletama iga päev, aga kuna veebruar on sõbrakuu, siis see kuu on sul veel kaks nädalat aega, et suhet iseendaga parandada.

Blog article

Kuidas reisil olles ainult 2 kg juurde võtta?

  • 11. veebruar 2020
  • Erik Orgu

Kui ma võtan arvesse kõiki kirju, mis ma olen saanud hirmunud inimestelt, kelle iga puhkus lõppeb oluliselt suurema kaalutõusuga, kui 2 kg, siis tunnen ahastust! Kui enne puhkust tuleb hirmulaine kaalutõusu pärast, siis saadab neid see ebameeldiv emotsioon kogu puhkuse vältel!