Kuidas saada laps tervislikumalt toituma? – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Kuidas saada laps tervislikumalt toituma?

  • 17. jaanuar 2020
  • Erik Orgu

Terve oma karjääri vältel olen saanud sadadelt murelikelt lapsevanematelt kirju teemal, kuidas nad saaksid oma lapse tervislikumalt toituma! Siinkohal märgin ära, et pole olemas üht kindlat nippi, kuidas seda teha, vaid neid on mitu ja igale Mari lapsele ei pruugi need nipid sobida, mis sobivad Heleni lapsele jne.

Kohe annan sulle 7 nippi, mida tasuks esmalt katsetada ja siis edasi vaadata! Need nipid on aastate jooksul aidanud paljusid lapsevanemaid ja usun, et aitavad ka sind. 🙂

  1. Ära hüppa kohe peakat!

Sellega tahan seda öelda, et alusta rahulikult, kasvõi mõned tervislikud toidukorrad nädalas ja siis 1 iga päev jne, kuni oled seal maal, et laps sööbki enamasti tervislikke toite.

  1. Las laps valib toidud.

Paljud lapsevanemad arvavad, et nad teavad, mis on nende laste toidueelistused ning nad langetavadki otsused ise ja kui sealt tuleb tagasilöök, siis järelikult laps on valiv ja/või talle ei sobi tervislik toit! Vale järeldus, mu toitumiskavas on üle 600 retsepti ja see on 99.9% võimatu, et kellegi lapsele ei leidu sealt vähemalt 3 lemmik hommiku-, lõuna, või õhtusööki- kuulge, mul on seal pitsa, pannkoogid, friikad, pasta, erinevad võikud ja wrapid ;) Näita talle pilte ja las tema otsustab.

  1. Ära ütle, et see on tervislik toit! :)

Sõnapaar “tervislik toit” hirmutab tänasel päeval ka täiskasvanuid, sest nad arvavad, et see on mingi maitsetu salat ja liha, aga tegelikkuses on tegu väga maitsva toiduga ja kui keegi ei teaks, et see ka tervislik on, siis süüakse ära ja küsitakse juurde ka. Siinkohal paluksin mõnel oma toitumiskava kasutajal seda kinnitada - tänan!

  1. Ära oota oma lapselt seda, mida sa ise ei suuda teha!

Tea, et su laps vaatab sind, kui eeskuju ja õpetajat, isegi kui sa arvad, et ta seda ei tee. Alateadlikult hakkab ta tasapisi sinu järgi käituma. Seega lapsevanemad, kes ise toitumisega tublid on võivad oodata seda ka oma lastelt.

  1. Ära oota, et see juhtub kiiresti ja kui läheb aega, siis ära kurjusta.

Me kõik oleme vahel kärstitud ja kui me midagi kohe ei saa, tekib negatiivne emotsioon, tuju läheb halvaks ning hakkame süüdistama - see omakorda põhjustab konflikti! Kui konflikt on tekkinud ja üle läinud, siis teist konflikti ei soovi keegi ja alustatud asi jääbki katki! Siin on asja võti - mitte kurjustada!

  1. Ära anna alla!

Eelmisele punktile tuginedes oletame, et esimene katsetus läkski aia taha! Ega see ei anna põhjust loobumiseks - ei kaugel sellest, siis sa proovid uuesti ja uuesti ja uuesti. Mitu korda sa ise loobunud oled ja uuesti alustanud, ära anna alla ka oma lapse puhul! :)

  1. Ära too loobumise vabanduseks, et väljas või koolis ta ikka sööb ebatervislikult!

Olen kuulnud, kuidas paljud lapsevanemad ütlevad, et väljaspool kodu ta sööb ikka ebatervislikult, seega mis mõte on ta kodune toitumine korda teha!? Selle peale küsin, et kas eelistad last kes toitub täiesti ebatervislikut või natuke ebatervislikult? kõik muidugi vastavad, et natuke.

Nagu ma ütlesin, siis neid nippe on veel, aga nendest 7st oleks hea alustada. Iga lapsevanem saab nendele nippidele tuginedes hea hoo sisse ja protsessi käigus rakendada ka omasid nippe, aga mitte unustada nippe 3, 4, 5 ja 6, sest nipid 3-6 on väga tugeva psühholoogilise mõjuga!

Usu mind kui ütlen, et toitumisel on sinu lapse tulevikule suur mõju! Sellele leiad kinnitust, kui oled ise oma kaalu, enesetunde ja tervisega pahuksis. Aita palun oma last pannes ta tervislikumaid valikud praegu tegema, mitte siis, kui häda juba käes.

Kutsun sind liituma oma toitumiskavaga, kus on üle 600 maitsva tervisliku retsepti, mida on ülilihtne valmistada 🙂

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Kiireim viis kaalu langetamiseks

  • 10. juuli 2020
  • Erik Orgu

Retseptid, trenn, kokkamine, kaalumine….. kaalu langetamine on raske? Siin on kolm asja, mida saad teha, et protsess enda jaoks võimalikult lihtsana hoida.

Blog article

TASUTA RETSEPT: Tervislik seljanka

  • 7. juuli 2020
  • Erik Orgu

See vürtsika seljanka retsepti idee tuleb ühelt särtsakalt toitumiskava jälgijalt: Kristiinalt. Kiidan heaks ja jagan seda tervislikku retsepti ka sinuga.

Blog article

Kuidas maitseained kehakaalu mõjutavad?

  • 3. juuli 2020
  • Erik Orgu

Ehk sa juba tead, et mu toitumiskavas on väga maitsvad toidud, sest tavapärased toiduained on maitsestatud paljude erinevate maitseainetega. Kui keegi mõnda retsepti vaatab, siis kõik need maitseained võivad tekitada küsimusi. Üks nendest küsimustest on see: “Kas maitseained mõjutavad ka kehakaalu, kui midagi asendada, lisada või ära jätta?”