Mida teha, kui on kaaluseisak või väike kaalutõus? – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Mida teha, kui on kaaluseisak või väike kaalutõus?

  • 15. mai 2020
  • Erik Orgu

Ma arvan, et iga kaalulangetaja on silmitsi seisnud kaaluseisakuga või väikese kaalutõusuga ja kui see juhtub, siis on PAANIKAOSAKOND! Tegelikult pole üldse põhjust paanitsemiseks. Kohe räägin sulle, miks mitte paanitseda ja kuidas käituda, et vorm ei kannataks. :)

Alustuseks räägin sulle kehakaalu mõjutavatest ja mitte mõjutavatest teguritest.

A. Tegurid, mis otseselt kehakaalu mõjutavad- Söök (sh kaloritega joogid) ehk kaloraaž, vesi ja liikumine.

B. Tegurid, mis kaudselt kehakaalu mõjutavad- Emotsioonid, olgu need head või halvad ja need mõjutavad kehakaalu sel moel, et panevad sind rohkem/vähem sööma.

C. Tegurid, mis ei mõjuta kehakaalu kuidagi- Ilm, lihtsalt emotsioonid, asukoht, aastaaeg jne… Ühesõnaga õhk. ;)

Nüüd sa peaksid olema juba palju realistlikuma suhtumisega ja räägime siis asjast.

Kaaluseisak või tõus tuleneb ainult A teguritest ja kui sa tead, milline neist täpselt, siis pead tegema vastavaid korrektuure.

  1. Kui oled tarbinud liiga palju kaloreid 1-2 päeva, siis võib su kaal seisma jääda, kuna keha pole enam kaloridefitsiidis ehk sa ei kaota keharasva. Kui sa tahad jälle keharasva kaotama hakata, siis tuleb sul süüa õigeid koguseid, kuni jälle kaloridefitsiidis oled. Tavaliselt kulub selleks 5 päeva või kui sa tahad kiiremini sinna jõuda, siis lisa 1-2 tundi aktiivsust oma päeva ja 2-3 päeva pärast kehakaal langeb jälle.
  2. Kui jood palju liiga palju vett, siis tea, et su kehas saab olema liiga palju vett – loogiline ju. Seega, kui astud kaalule ja näed seal +0,5-1kg, siis mõtle, kui palju sa enne jõid? Nt. enne kaalule astumist jõid 0.5L vett, siis kaaludki +0,5kg rohkem ja selle pärast muretseda pole vaja, sest vesi ei mõjuta su keharasva, vaid ainult kehakaalu ja palun ära piira oma veejoomist kaalunumbri pärast. Kui on janu, siis joo vett ning keskmine veekogus päevas võiks olla 1,5L.
  3. Liikumine saab mõjutada su kehakaalu küllaltki kiiresti, kui rääkida peale mõnda päeva suuremat aktiivsusetaset. Kaaluseisak või tõus võib tulla veetaseme muutusest su kehas või seedimise muutusest, seega peale 1-2 trenni ära arva, et oled rasva/lihasmassi kogunud. Jätka lihtsalt tavapärase toitumise ja trennidega ning näed, kuidas 4-5 päevaga kõik laabub. :)

See info oli mõeldud eelkõige minu toitumiskava kasutajatele, sest neil on toitumine kenasti paigas ja see ongi tähtsaim kehakaalu mõjutaja.

Kui sa veel minu toitumiskava kasutaja pole, siis on sul kindlasti päris muutlik kehakaal ning see põhjustab sulle stressi, aga see ei pea nii olema, sest ootan sind kasutama oma stressivaba toitumiskava. ;)

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Asenda kaotatud kilod toonusega

  • 23. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Kaalulangetus paneb su tahtejõu korralikult proovile. Kadunud kilodest kehale jäänud jälgedega tegelemine on järgmine samm, milleks veel veidi kannatlikkust vajad. Sinu parimad sõbrad sellel lõpusirgel on kvaliteetne toit, trenn ja aeg.

Blog article

Kas toidukordade ärajätmine aitab kaalu langetada?

  • 20. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Jätkuvalt liigub ringi arvamus ja soovitused, et kaalu langetamiseks peaks vähem sööma. Et oma söömist piirata, jäetakse ära toidukordi. Näiteks üks, endiselt populaarne viis, kuidas seda tehakse on kurikuulus “alates 18.00 enam ei söö” dieet. Kui oled seda dieeti järginud, siis tead omadest kogemustest, et sellega pole pikka pidu.

Blog article

6 põhjust, miks peaksid kohe peale ärkamist vett jooma

  • 16. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Hommikuti on sinu kehal veepuudus, mis võib tekitada erinevaid sümptomeid. Kui juurutad endale harjumuseks peale ärkamist vee joomise, siis paned aluse tervislikule päevale. Ka minu toitumiskavas on vee tarbimine olulisel kohal ning seda põhjusega. Edasi lugedes mõistad, miks see nii on.