Miks on insuliin ja kortisool kaalu langetamiseks olulised? – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Miks on insuliin ja kortisool kaalu langetamiseks olulised?

  • 2. oktoober 2017
  • Erik Orgu

Retseptid, trenn, kokkamine, kaalumine….. kaalu langetada on raske? Siin on kolm asja, mida saad teha, et protsess enda jaoks võimalikult lihtsana hoida.

Insuliin nulli

Isegi, kui Sinu ainevahetus on suhteliselt korras, pead pöörama tähelepanu sellele, et insuliini tase oleks nullis või nullilähedane. Kui sa insuliinist veel eriti palju midagi ei tea, siis see on hormoon, mis aktiveerub suhkru mõjul.

Kas teadsid, et kui kehas on insuliini isegi vähesel määral, ei põleta keha rasva, vaid neidsamu suhkruid – eriti, kui su ainevahetuse kiirus on aeglane.

See on põhjus, miks ükski tõsiseltvõetav kaalu alandada aitav toitumiskava ei tohi sisaldada mahla, alkoholist, küpsiseid, saiu, nisujahu pannkooke, karastusjooke jne.

Asi pole ainult kalorites. Kas Sind aitab mõtlemise kordaseadmisel teadmine, et iga kord, kui maiustad, ütled kehale kaalulanguse koha pealt STOP?

Kortisool nulli

Kortisool ehk stressihormoon peab olema nullis. Mida saad täna ära teha, et homme oleks stressivabam päev? Kui mitte midagi ei aita, tööl on “hullumaja” või on Sinu stressiallikas on Sinu jaoks kontrollimatu, aitab kasvõi igapäevane pikk vähemalt tunniajane jalutuskäike – see on vägagi tõhus. Kui see ei ole võimalik, siis maga üks tund kauem või tee nädalavahetusel kergeid uinakuid.

Uni alandab kortisoolitaset. Väike kogus sellerit enne magamaminekut töötab samuti hästi, kuna see aitab alandada stressi ja vererõhku. Võid proovida sellerit näiteks koos hummusega.

Lisaks: ei puhitusele

Sa ei tohi tarbida toiduaineid, mis tekitavad puhitustunnet ning samal ajal loota, et langetad kaalu. Puhitustunne on osa stressist ja näitab, et keha on hädas.

Veendu, et toitained, mida tarbid, ei tekitaks kõhugaase – eriti köögiviljade puhul!

Võib juhtuda, et pead vältima ube või mida iganes, mis Sinu puhul gaase tekitada võivad.

Kuigi need nõuanded ei võta artikliks palju lugamisruumi, on need ühed põhitõed, kui tahad kaalu langetada. Kordan veelkord üle:

  • null stressi / vähenda nii palju kui Sinu võimuses on
  • null suhkrut
  • null gaase

Kui oled hädas sellega, kuidas oma elu nende põhimõtete järgi korralda, võid liituda minu privaatse kaalulangetajate toetusgrupiga Facebookis ja arutame seal edasi!

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Kuidas saada laps tervislikumalt toituma?

  • 17. jaanuar 2020
  • Erik Orgu

Terve oma karjääri vältel olen saanud sadadelt murelikelt lapsevanematelt kirju teemal, kuidas nad saaksid oma lapse tervislikumalt toituma! Siinkohal märgin ära, et pole olemas üht kindlat nippi, kuidas seda teha, vaid neid on mitu ja igale Mari lapsele ei pruugi need nipid sobida, mis sobivad Heleni lapsele jne. Kohe **annan sulle 7 nippi**, mida tasuks esmalt katsetada ja siis edasi vaadata! Need nipid on aastate jooksul aidanud paljusid lapsevanemaid ja usun, et aitavad ka sind.

Blog article

Nõuanded Anneli Lahele ja Alen Vezikole

  • 14. jaanuar 2020
  • Erik Orgu

Mul on hea meel näha, et tuntud inimesed Anneli ja Alen on võtnud suuna parema vormi ja enesetunde suunas! Mõlemal on esimene eesmärk võtta alla 3-4 kuuga umbes 10 kg ülekaalu ja kui see on tehtud, siis saavad nad püstitada järgmised eesmärgid 🙂 Aga, mis mulle rõõmu ei valmistanud oli see, kuidas artikkel oli kirjutatud ja selles sisaldunud paar valeväidet.

Blog article

RETSEPT: Tomatine kalahautis

  • 18. oktoober 2019
  • Erik Orgu

20 minutiga ootab sind hõrk kalahautis mahedas tomatipürees!