Miks on insuliin ja kortisool kaalu langetamiseks olulised? – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Miks on insuliin ja kortisool kaalu langetamiseks olulised?

  • 2. oktoober 2017
  • Erik Orgu

Retseptid, trenn, kokkamine, kaalumine….. kaalu langetada on raske? Siin on kolm asja, mida saad teha, et protsess enda jaoks võimalikult lihtsana hoida.

Insuliin nulli

Isegi, kui Sinu ainevahetus on suhteliselt korras, pead pöörama tähelepanu sellele, et insuliini tase oleks nullis või nullilähedane. Kui sa insuliinist veel eriti palju midagi ei tea, siis see on hormoon, mis aktiveerub suhkru mõjul.

Kas teadsid, et kui kehas on insuliini isegi vähesel määral, ei põleta keha rasva, vaid neidsamu suhkruid – eriti, kui su ainevahetuse kiirus on aeglane.

See on põhjus, miks ükski tõsiseltvõetav kaalu alandada aitav toitumiskava ei tohi sisaldada mahla, alkoholist, küpsiseid, saiu, nisujahu pannkooke, karastusjooke jne.

Asi pole ainult kalorites. Kas Sind aitab mõtlemise kordaseadmisel teadmine, et iga kord, kui maiustad, ütled kehale kaalulanguse koha pealt STOP?

Kortisool nulli

Kortisool ehk stressihormoon peab olema nullis. Mida saad täna ära teha, et homme oleks stressivabam päev? Kui mitte midagi ei aita, tööl on “hullumaja” või on Sinu stressiallikas on Sinu jaoks kontrollimatu, aitab kasvõi igapäevane pikk vähemalt tunniajane jalutuskäike – see on vägagi tõhus. Kui see ei ole võimalik, siis maga üks tund kauem või tee nädalavahetusel kergeid uinakuid.

Uni alandab kortisoolitaset. Väike kogus sellerit enne magamaminekut töötab samuti hästi, kuna see aitab alandada stressi ja vererõhku. Võid proovida sellerit näiteks koos hummusega.

Lisaks: ei puhitusele

Sa ei tohi tarbida toiduaineid, mis tekitavad puhitustunnet ning samal ajal loota, et langetad kaalu. Puhitustunne on osa stressist ja näitab, et keha on hädas.

Veendu, et toitained, mida tarbid, ei tekitaks kõhugaase – eriti köögiviljade puhul!

Võib juhtuda, et pead vältima ube või mida iganes, mis Sinu puhul gaase tekitada võivad.

Kuigi need nõuanded ei võta artikliks palju lugamisruumi, on need ühed põhitõed, kui tahad kaalu langetada. Kordan veelkord üle:

  • null stressi / vähenda nii palju kui Sinu võimuses on
  • null suhkrut
  • null gaase

Kui oled hädas sellega, kuidas oma elu nende põhimõtete järgi korralda, võid liituda minu privaatse kaalulangetajate toetusgrupiga Facebookis ja arutame seal edasi!

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Mis vahe on põhjusel ja vabandusel?

  • 11. august 2020
  • Erik Orgu

Eile küsisin oma Instagrami järgijatelt, miks nad täna teevad trenni ja miks nad ei tee trenni? Vastuseid tuli kokku mitukümmend ning nendes oli põhjuseid ja vabandusi, ma kahtlustan, et osad inimesed arvavad, et vabandus on ka põhjus, aga see pole nii!

Blog article

Paksukstegevad mürkained maksas: 16 ohumärki

  • 3. oktoober 2017
  • Erik Orgu

Kas teadsid, et kui su maks on ülekoormatud, soodustab see rasva ladestumist? Ei. Siis loe edasi.

Blog article

Roheline laine

  • 4. august 2020
  • Erik Orgu

Kui oled autojuht, siis kindlasti tead, et Tallinnas Nõmmel on selline tee (Vabaduse puiestee), mille nimeks on “Roheline laine”. Nimi tuleb sellest, et sellel teel on väga palju valgusfoore – ma pakun vähemalt 20 tk ja selle tee alguses on silt, millel on kirjas “Hoia püsikiirust 48 km/h” Ma olen 6 aastat Tallinnas liigelnud ja seda teed olen alati põlanud, kui mul on vaja seda teed kasutada, siis olen seda isegi vältinud ja sõitnud mööda teisi teid.