Milleks mulle toidulisandid? – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Milleks mulle toidulisandid?

  • 28. november 2017
  • Erik Orgu

Sõltuvalt inimese tervislikust seisundist, ealistest iseärasustest ja füüsilisest koorumusest on teatud juhtudel isegi tervisliku toiduvaliku puhul vajalik teatud toidulisandite tarbimine. Nagu nimigi ütleb, on need lisaks toidule.

Esmalt tervislik toitumine ja seejärel vajalikud lisandid. Mitte ükski preparaat ei saa asendada tasakaalustatud toitumist.

Ühekülgne menüü, vitamiinide ja mineraalide puudus

Enamus minu toitumisnõustamise kliente on eelnevalt toitunud väga ühekülgselt (liigne töödeldud toidu tarbimine, värskete puu- ja köögiviljade mitte söömine) ja paljudel juhtudel tuvastab ka vereanalüüs ainete puuduse organismis või sellest tulenevad terviseprobleemid. Sellisel juhul on esmatähtis panna koos toitumiskavaga paika vajalike toidulisandite tarbimine.

Olgu ära öeldud, et rasvapõletuseks reklaamitud tooted ja dieedi tabletid võivad kahjustada nii rahakoti kui ka tervise üldist seisundit.

Kvaliteetsetes toidulisandites olevaid koostisosi saame ka söödavast toidust, kuid mitte sellises koguses nagu organismil vaja võib minna.

Terviseprobleemid ja profülaktika

Soolestiku probleemide või näiteks antibiootikumide ravikuuri ajal võib mikrotoitainete imendumine olla raskendatud ja vaid toidust saadavatest vitamiinidest ja mineraalainetest jääb väheks.

Mõningate terviseprobleemide korral on õigesti valitud toidulisand suuremaks abiks kui haiguse raviks määratud ravim. Kindlasti tuleks eelnevalt konsulteerida oma arstiga, et leida parim lahendus.

Tahan vaid mainida, et vahel on lihtsad lahendused just need kõige paremad. Teatud toidulisaneid võib profülaktika mõttes võtta tervise kindlustamiseks.

Näiteks vitamiin C aitab ennetada infektsioone, vitamiin E kaitseb füüsilisest koormusest tekkiva stressi eest. Samuti on lisanditel suur tähtsus pikast haigusest taastumisel ning talvisel perioodil immuunsuse tõstmiseks ja säilitamiseks ning organismi vastupanu suurendamiseks.

Kaalulangetus, treeningud ja higistamine

Oluline on välja tuua mineraalainete ja vitamiinide tarbimise tähstus inimestel, kes treenivad kolm või rohkem korda nädalas. Intensiivne treening on raske lihastöö, mille käigus kaotab organism higistamise kaudu vett ning vajalikke elektrolüüte ja vitamiine, mille tulemusena võib väheneda treenija sooritusvõime ja vastupidavus.

Kaalust alla võtmisel treenitakse tavaliselt suurema koormusega ja keha vajab toetust muutusega toime tulekuks. Tervisliku toidu ning õigete lisanditega on võimalik kompenseerida higiga eritunud elektrolüüdid ja vitamiinid, et säilitada hea tervis ja füüsiline vorm.

Soovitus treenivale inimesele

Meie kliimas vähese päikesepaiste tõttu vajalik tarbida sügisest kevadeni D-vitamiini. D-vitamiini vaegus põhjustab lihaste nõrkust, pidevat väsimust, kroonilist lihaste ja luude valulikkust.

Parima valiku tegemine

Toidulisandite valimisel on tähtis lugeda koostisosi, et veenduda nende kvaliteedis ja usaldusväärsuses. Juba peale paari nädalat tarbimist peaks olema tunda, kas lisand mõjub või mitte. Vajadusel näitab põhjalik vereanalüüs muutusi organismis ja sellest lähtuvalt saab reguleerida toidulisandite tarbimist.

Oluline on teadvustada söödavate toiduainete mõju oma tervisele ning toidulisandite tähsust hea tervise saavutamisel ja säilitamisel.

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

4 tervislikku retsepti emadepäevaks

  • 10. mai 2019
  • Erik Orgu

Head emadepäeva kõigile emmedele! Aga soovin ka Sulle head emadepäeva, olenemata sellest, kas oled isa, poeg või tütar, sest emast oleme me kõik alguse saanud.

Blog article

Kas Tervise Arengu Instituut ikkagi ei hooli inimeste tervisest?

  • 09. mai 2019
  • Erik Orgu

7. mai Postimehe toidu ja tervise rubriigis avaldati Tervise Arengu Instituudi (TAI) toidueksperdi Tagli Pitsi artikkel pealkirjaga “Ekspert selgitab, miks pole mõtet toitumiskava järgida”, mille peale läksid mul kõik häirekellad tööle.

Blog article

Stress saab alguse füüsilisest pingest

  • 12. veebruar 2019
  • Erik Orgu

Enamus inimesi, kes minu poole pöörduvad on üht või teist moodi hätta sattunud, aga lõpuks on kõigil üks ja sama mure- stress ja see kõik saab alguse sinu kehast.