Mis määrab kaalulanguse kiiruse? – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Mis määrab kaalulanguse kiiruse?

  • 9.04.2021
  • Erik Orgu

Sugu

Kipub nii olema, et mehed kaotavad kiiremini/rohkem kaalu, kui naised, aga see pole alati nii, sest näiteks Marju Karin ja Jesper Parve võtsid mõlemad alla 10kg 2 kuuga! Meeste ainuke eelis on lihasmassi suurus, aga see küllaltki väike mõjutaja - ainult 10-20% kiiremini/rohkem saab kaalu kaotada!

Füüsilised mõõdud

Pikkus, kaal ja rasvabava massi-rasvamassi suhe, neid kõiki tuleb arvesse võtta, sest kui võrrelda ennast kellegagi, kelle näitajad on väga erinevad, siis tulemused saavad olema väga erinevad. Seega ära palun võrdle ennast mitte kellegagi, sest sa ei näe tema rasvavaba massi, isegi kui teil on sama pikkus ja kaal.

Kaloridefitsiit

Esiteks ütlen ära, et märkimisväärseks  kaalulangetuseks, peab olema kaloridefitsiidis, sest siis kaotab inimese keha rasva rasvarakkudest. Kui rääkida kaalulangetuse kiirusest, siis selle määrab see, kui suur on su kaloridefitsiit! See peaks olema siis suur, et kaotakisid iga nädal vähemalt 0.5kg rasva ja samas tunneksid ennast hästi! Minu kava kasutajad kaotavad iga nädal 1kg ja tunnevad enanst selle juures väga hästi!

Aktiivsusetase

Aktiivsuse taset saab mõõta väga vähesest liikumisest kuni väga palju ja intensiivselt liigutamiseni, näiteks 3000 sammu päevas kuni 10km jooksu päevas. Mõned inimesed on madalas otsas ja mõned kõrges, aga nad saavad ja peavad toituma vastavalt oma tasemele, siis on neil tegelikult kaalulangetuse kiirus või maht ühesugune. Ainuke vahe on toidukogustes, maitse on sama, aga vähe liikuja saab väikse portsu ja palju liikuja suurema portsu :)

“Geenid”

Jätsin selle viimaseks, sest see on kõige haruldasem ja ebaolulisem, nimelt see, kas sa oled geenidega õnnistatud või neetud! Neid inimesi on umbes 1%, kes ei lähegi paksuks isegi kui nad söövad väga valesti ja palju! Aga ärme kuluta oma energiat ja aega sellele mõttele -”miks tema nii saab ja mina ei saa”, parem kulutame sellele, kuidas saaksime ise heas vormis olla, sest see on võimalik õige toitumisega!

Kui sa tahad saledat vormi ja head tuju, siis liitu minu toitumiskavaga ja saad selle, ma luban! :)

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 20% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 20% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

6 nippi, mida sa kaalukaotuse kohta ilmselt ei tea

  • 25. august 2017
  • Erik Orgu

Kas tead, et mõnikord võid oma kaalukaotuse plaanid nässu ajada puhtast teadmatusest? Arvad küll, et teed kõike õigesti või et sööd täpselt õigeid asju, aga tulemusi ei tule.

Blog article

Kuidas kiusatustest üle saada ja kaalulangetamisel edu tagada?

  • 4. oktoober 2017
  • Erik Orgu

Minu kogemusel on inimestel kaalulangetamisel suurimaks probleemiks uue režiimi järgimine ja uutmoodi toitude tegemine pikemalt kui 2 või 3 nädalat. Kuidas see surnud punkt ületada?

Blog article

Söö vähe ja kaal langeb? See on müüt

  • 30. september 2017
  • Erik Orgu

Arusaam, et „vähem süües kaotad kaalu“, on müüt. Loe, miks! Põhjus on selge – sa aeglustad oma ainevahetust ja see Sinu kaalukaotuse teekonda ei toeta. Esiteks on tänaseks juba ka teaduslikult tõestatud, et see idee ei tööta.