Parimad ja halvimad vahepalad kaalu kaotamiseks – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Parimad ja halvimad vahepalad kaalu kaotamiseks

  • 6. oktoober 2017
  • Erik Orgu

Pean sulle midagi ära rääkima – kõik tervislik ei sobi kaalualandamiseks. Sorry, et sulle võib tunduda see ebaaus, aga tahan et saavutad oma soovikaalu pigem kiiremini mitte aeglaselt. Loe, ja saad teada, mis snäkid kaalualandamiseks sobivad, mis mitte.

Esmalt pead teadma, et kui sinu ainevahetus on aeglane (st oled oma keha vintsutanud erinevate dieetidega ja tundnud selle käigus pidevat näljatunnet jms), ei sobi sulle teatud vahepalad, mida toitumiskavade jälgijatele tihti soovitatakse – näiteks kõrge suhkrusisaldusega puuviljad (kirsid, granaatõun, mangod, viigimarjad, datlid ja kuivatatud puuviljad).

Need võivad oma kõrge suhkrusisalduse tõttu sinu kaalukaotuse protsessi pidurdada ja on esimene asi, mida platoo või kaalutõusu puhul arvesse (st välja) võtta.

Oma toidulaualt võiksid need eemaldada seniks kuni saad kätte oma ideaalkaalu – siis võib neid jälle mõistlikus koguses edasi süüa.

Kõige turvalisemad vahepalad kaalu kaotamiseks

Tee nendest endale kasvõi nimekiri: kõige madalama suhkrusisaldusega on sidrunid, laimid, vaarikad, rabarber, mustikad ja jõhvikas. Vajad vahepala? Osta neid kasvõi sügavkülma, et oleksid alati varustatud.

Et aga valik liiga marjakeskseks ei jääks, annan sulle vahepalad, mida võid üpris turvalise ampsuna süüa:

  • Maapähklivõi ilma suhkruta (suuremates marketites olemas). Veendu, et see on kindlasti ilma suhkruta! Pead jällegi silte väga hoolikalt lugema.
  • Hummus – selles puudub igasugune suhkur.
  • Juust – see on kääritatud toiduaine, mis tähendab, et bakterid, mis juustu valmistada aitavad, söövad ära kogu piimasuhkru.

Millega neid süüa? Võid neid panna selleri, porgandite või tomatite peale.

Suur oht poes

Halb asi, mida süüa, on proteiinirikkad valgubatoonid , kuna nendes on tohututes kogustes suhkrut ja kuna neid turundatakse meile kui tervislikku ja turvalist vahepala. 

Jogurt on teine ohuallikas, sest kuigi tervislik, siis isegi maitsestamata jogurtis võib olla kuni 20 grammi suhkrut – jälgi väga hoolega toitaine sisalduse silte ja veendu, et sa ei astu järjekordse suhkrupommi otsa.

Kõik need nimetatud vahepalad on ideaalsed kiirel ajal poest haarata või külla minnes lauale kaasa osta – kes ütles, et peame külakostiks kindlasti koogiga kohale ilmuma. Palju vingem on hummus koos köögiviljadega või isuäratav marjavaagen, mis mitte kedagi külmaks ei jäta.

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

5 viisi, kuidas ennast motiveerida!

  • 10. august 2019
  • Erik Orgu

Jagan sulle täna 5 head nippi, kuidas saad ennast ise motiveerida. Mina ise kasutan neid nippe igapäevaselt. Tegemist on väga lihtsate asjadega, mis ei nõua aega ega raha. Loe edasi ja saad teada :)

Blog article

Head kalorid vs halvad kalorid!

  • 8. august 2019
  • Erik Orgu

Päris tihti loen ja kuulen, kuidas räägitakse headest ja halbadest kaloritest ning ma ohkan sügavalt, sest selle jutu rääkija või kirjutaja ei saa aru, millest ta räägib!

Blog article

Kas jäätis jahutab keha või on see magus vale?!

  • 25. juuli 2019
  • Erik Orgu

Suvi on see aeg, kus inimesed söövad kõige rohkem jäätist ja üks peamisi põhjuseid on see, et räägitakse, et jäätis jahutab keha! Mis sina arvad, kas jäätis jahutab keha? Ära palun enne edasi loe, vaid võta 3 sekundit ja vasta endale. 1-2-3. Nüüd palun loe edasi.