Suhkur ei lase sul kaalu langetada – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Suhkur ei lase sul kaalu langetada

  • 25. august 2017
  • Erik Orgu

Suhkrut leidub peaaegu igas poetoidus ja see on üks võimsamaid vaenlasi igaühele, kes üritab kaalust alla võtta ning rasvu põletada. Nii see on ja seletan, miks.

Muide –  palun sul terve kriitikaga mõelda läbi need toitumiskavad, mis lubavad sul kord nädalas rahuliku südamega patustada. Pärast selle artikli läbilugemist saad aru, miks see on pahatahtlik müüginipp, ning hoiab sind suhkrusõltuvuse ja rasva ladestamise teekonnal kinni, tehes kiire kaalukaotuse vaimselt ääretult keeruliseks.

Kõik teavad, et liigne kommide söömine on halb, aga enamik inimestest ei tea, millisel määral suhkur rasvapõletamisvõimet takistab ning kui väike see suhkrukogus on, mis kaalulangetamise eesmärke halvab ja veresuhkru tasemele hävitavalt mõjub.

Mis juhtub kehas, kui tarbid suhkrut?

Ka väikese suhkrukoguse tarbimine – pool klaasi veini, natuke puuviljamahla, karastusjooke, mistahes magustatud jooke, rääkimata veel pagaritoodetest või kommidest – võib mõnedel juhtudel (eriti vanematel või aeglase ainevahetusega inimestel) mõjutada keha võimet põletada rasvu kuni 48-60 tunniks!

Kujutage ette regulaarse suhkrutarbimise kumulatiivset mõju: klaas veini igal õhtul või isegi igal teisel päeval võib olla üheks peamiseks põhjuseks, miks isegi tervislikku toitu süües kaal ei lange!

Kui palju suhkrut ma süüa võin?

Maailma Terviseorganisatsioon väidab, et ohutu on tarbida kuus teelusikatäit suhkrut päevas. Ohutu mille jaoks, seda ma ei tea!

Mistahes suhkur on tühi kalor.

Suhkrust saadud kalorid on palju hullemad kui rasvainetest või muudest allikatest saadud kalorid.

Miks? Seletan. Näiteks rasva tarbimine annab sulle küll kaloreid, aga ei tõsta insuliinitaset (ei kergita veresuhkrut). Isegi kui rasvas on kaloreid palju, on see parem kui suhkur. Miks? Sest kui kehas ringleb insuliin, siis läheb keha režiimi, kus põletab vereringes leiduvat suhkrut ning ladestab seda, mida põletada ei suudeta, mitte ei tegele sinna juba talletatud rasvavarude kasutamisega.

Suhkur on keeruline aine, sest seda on igal pool, mitte ainult maiustustes! Loe silte. Vaata, mitu grammi suhkrut selles pakendatud toidus on, mida sööd – ma ei räägi ainult küpsistest ja kommidest. Loe silte ka müslibatoonikestel, jogurtites,  ketšupis, pudelikastetes, kohupiimades, energiabatoonidel, hommikuhelvestel ja lahustuvatel jookidel. Suhkur, suhkur ja veel suhkrut.

Kolmepäevane suhkruväljakutse

Kuidas saada end tagasi üleliigse keharasva põletamise režiimile? Annae endale kolm päeva suhkruvaba aega. See on aeg, millal suhkur, mida söönud oled, ei mõjuta enam insuliinitaset ega rasvapõletusprotsesse. Kolme päeva jooksul loe silte kõigil toitudel, mida sööd.

Kui milleski on rohkem kui üks gramm suhkrut, pane see käest.

Peale selle pole rohkem midagi teha vaja. Kui on raskusi sellest kinni pidamisega, veendu, et sööd piisavalt köögivilju ja kaaliumi; see aitab suhkruisusid tagasi hoida.

Kolmanda päeva lõpus vaata, kui palju kaalu kaotanud olete. Võid olla väga, väga üllatunud, kui näete, kui palju suhkur sind seni takistanud on!

Kuidas toituda valge suhkru vabalt, aga maitsvalt? Mina tean, ja mul on sulle lihtne ja kiire toitumiskava. Garanteerin, et saan su kaalu liikuma!

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu kohupiimakook ja ürdileib

Kui Sa tahad süüa magusat ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis on Sinu jaoks parim lahendus minu kohupiimakook vaarikate ja mustsõstardega, sest selles on 30% vähem süsivesikuid ning rasva kui teistes kookides.

Tahan kooki!

Kui Sulle meeldib süüa leiba ja hoida samal ajal kehakaalu kontrolli all, siis soovitan just oma ürdileiba, sest selles on 40% vähem süsivesikuid kui teistes leibades ja see sisaldab ainult looduslikult esinevaid suhkruid.

Tahan leiba!

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

4 tervislikku retsepti emadepäevaks

  • 10. mai 2019
  • Erik Orgu

Head emadepäeva kõigile emmedele! Aga soovin ka Sulle head emadepäeva, olenemata sellest, kas oled isa, poeg või tütar, sest emast oleme me kõik alguse saanud.

Blog article

Kas Tervise Arengu Instituut ikkagi ei hooli inimeste tervisest?

  • 09. mai 2019
  • Erik Orgu

7. mai Postimehe toidu ja tervise rubriigis avaldati Tervise Arengu Instituudi (TAI) toidueksperdi Tagli Pitsi artikkel pealkirjaga “Ekspert selgitab, miks pole mõtet toitumiskava järgida”, mille peale läksid mul kõik häirekellad tööle.

Blog article

Stress saab alguse füüsilisest pingest

  • 12. veebruar 2019
  • Erik Orgu

Enamus inimesi, kes minu poole pöörduvad on üht või teist moodi hätta sattunud, aga lõpuks on kõigil üks ja sama mure- stress ja see kõik saab alguse sinu kehast.