Tervislik toitumine ja väsimus – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Tervislik toitumine ja väsimus

  • 18. jaanuar 2021
  • Erik Orgu

Aeg-ajalt küsitakse minult, miks tuntakse meeletut väsimust ja vahest isegi peavalu, kui hakatakse tervislikult toituma?

Ütlen kohe ära, et õige tervislik toitumine ei väsita ega pane pead valutama, vaid vastupidi - annab energiat ja leevendab peavalusid! Enamus inimesi seda kogevadki, aga mõni inimene siiski tunneb väsimust ning pea võib ka valutada. Jällegi ütlen kohe ära, et need on ajutised kõrvalnähud, mis mööduvad mõne päevaga või kõige rohkem 2 nädalaga.

Järgnevalt toon siis välja, miks sa võid tunda väsimust või peavalu ja veelkord, TERVISLIK TOITUMINE EI OLE HALB!

Kaloridefitsiit

Tuled liiga suure kaloraazi pealt - ilmselgelt ei saa sa enam nii palju süüa, kui sa sõid enne tervisliku toitumisega alustamist, sest muidu sa ei kaotaks kaalu. Tervislik toitumine kaloraaži ja kaalulangetamise  koha pealt tähendab seda, et pead sööma pisut vähem, kui kulutad ehk kaloridefitsiiti tuleb minna. Enne sa sõid liiga palju kaloreid!

Kütuse vahetus

Tulles tervislikule toitumisele pead arvestama, et kommid vahetuvad puuviljade/marjade vastu, šokolaad leiva vastu, suhkrujoogid vee vastu ehk siis kiired süsivesikud vahetuvad aeglaste vastu! See ilmselgelt mõjutab sinu energiataset ja sul tuleb oodata kuni keha harjub, kui kaua sa küsid - see oleneb sellest kust sa tuled ehk siis kui palju ja kui kaua oled magusat söönud!

Väsinud ja rahulik aetakse sassi

Juhtub ka sellist asja, et aetakse sassi väsimus ja rahulikkus, sest tervislik toitumine paneb su keha paremini tööle ehk siis, sa ei tunne enam kõrgest kaloraažist, maiustustest ja rämpstoidust tulenevat liigset energiat (muideks, see pole hea sest sellele järgneb meeletu langus!). Tervislikult toitudes toodab keha rohkem serotoniini, sest sööd toiduaineid, mis sisaldavad aminohapet trüptofaani ning su seedimine töötleb selle serotoniiniks.

Kohvist loobumine

Jällegi üks asi, mida inimesed ise ei hooma, kuna alahinnatakse kohvist/kohveiinist tulevat energiat, sest paljud vähendavad või loobuvad kohvi joomisest, kuna see pidavat tervislik olema ja ongi! Osad hakkavad jooma rohelist teed teadmisega, et ka selles on kohveiin ja ongi, aga mitu korda vähem, kui kohvis. Kui ka sa oled regulaarne kohvijooja, siis ära tee selles drastilist muutust, vaid tegele esmalt toitumisega 1-2 kuud ja siis asu kohvi vähendamist, kui jood 2 või rohkem tassi päevas!

Toitumine polegi tervislik!

See on boonus-põhjus, miks osad tunnevad väsimust või peavalu, nimelt toitumine polegi tervislik, on hakatud oma teadmistega tervislikult toituma või siis oled sattunud sellise toitumisnõustaja juurde, kes soovitab sulle mingisugust ebanormaalset lähenemist - madalad süsivesikud või rasvavabad tooted jne, seega kui sul on halb olla, siis tasuks kriitilisemalt vaadata, kes sulle soovitusi jagab? Selle info jälile olen saanud nii, kui keegi kurdab mulle halba enesetunnet, siis kohe küsin, et kas kasutab minu kava ja vastus on ei, siis selgub, et toitutakse täiesti ebamõislikult - kas siis tuginedes oma või kellegi teise teadmistele!

Toonitan üle, et päris tervislik toitumine pole kuidagi halb ja kui oled ise kogenud väsimust/peavalu või keegi on sind sellega hirmutanud, siis nüüd tead milles asi ja kui teed asju õigesti, siis tuleb lihtsalt oodata kuni see üle läheb ja sealt edasi on energiline, valuvaba ja saledam elu :)

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Kui kaua peab tervislikult toituma?

  • 11.02.2021
  • Erik Orgu

Seda küsitakse minult sagedamini, kui ma sooviksin ja mu vastus on järgnev - nii kaua, kuni sa tahad nautida seda, mida tervislik toitumine sulle annab: hea vormi,  hea enesetunde ja parema tervise! Seega otsus on sinu!

Blog article

Kuidas saad aru, et kõht on täis?

  • 9.02.2021
  • Erik Orgu

Kiputakse arvama, et peab kõhu täis sööma, et näljatunne kaoks, aga tegelikult ei ole toidu maht üldse oluline, vaid söömise järgselt toimuvad protsessid on need, mis tekitavad täiskõhutunde. Loe edasi ja saad täpsemalt teada.

Blog article

Teeme juttu Keto dieedist

  • 5.02.2021
  • Erik Orgu

Keto dieet on põhimõtteliselt süsivesikutevaba toitumine, toiduvalik koosneb peamiselt valgu- ja rasvaallikatest ning madala süsivesikusisaldusega taimedest.