Toiduga tuju heaks või halvaks – sina otsustad! – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Toiduga tuju heaks või halvaks – sina otsustad!

  • 13. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Meeleolu paranemine ja energiataseme tõus on üheks esimeseks tagasisideks, mida toitumiskavaga värskelt algust teinud klientidelt tihti kuulen. Samuti käib see teema läbi paljudest edukate kaalulangetajate lugudest.

Kuna toitumiskavas on iga toidukord väga täpselt välja kalkuleeritud, et see oleks täisväärtuslik: maksimaalselt toitainerikas ja annaks täpselt õigetes kogustes vajalikke “ehitusmaterjale” kõigi sinu keha füüsiliste ja mentaalsete protsesside ideaalseks toimimiseks, ei ole see reaktsioon minu jaoks üllatav.

Toit on palju olulisem meeleolu mõjutaja, kui arvad ja seda mitte ainult emotsionaalses plaanis, mille kohaselt maitsev toit võrdub hea tujuga. Hoopis olulisem roll on toitainetel, mida toidukorrast omandad, sest just nimelt need määravad, kas sööd end heatujuliseks ja energiliseks või loiuks ja tigedaks.

Kuidas täpselt toit sinu tuju mõjutab?

Kui märkad, et oled peale sööki väsinud ja loid või ärritud kergesti ja oled närviline, siis mõtle tagasi, mis oli sinu taldrikul viimasel toidukorral. Toitained, mida sa toidust omandad, mõjutavad ajus loodavaid neurotransmittereid ehk laiemas mõistes kogu sinu ajukeemiat, mis lõpuks määrab, kuidas sa ennast tunned.

Neurotransmitter nimega serotoniin aitab sul näiteks lõõgastuda. Dopamiini toel aga suudad paremini keskenduda. Toitained, mida toidust omandad, on ehitusmaterjal, millest aju neid vajalikke aineid loob…. või siis ei loo.

Kui sa ajule neurotransmitterite loomiseks vajalikku “ehitusmaterjali” oma toiduga ei anna, tähendab see, et aju keemilised protsessid nihkuvad loomulikust tasakaalust välja ja tagajärjeks ongi tuju langus, keskendumisraskused ja energiapuudus.

Kas on olemas “paha tuju toidud”?

Jah, on küll.

“Paha tuju toidud” on need, mis ühel või teisel moel manipuleerivad sinu ajukeemia või veresuhkruga. Head tuju ja pulbitsevat energiat ei tasu loota näiteks neist toitudest-jookidest:

  • Kõrge suhkrusisaldusega toidud, mis kergitavad sinu veresuhkru hetkeks lakke ja seejärel kiiresti kuristikku – kõige sagedasemad ärrituvuse ja peavalude põhjustajad.
  • Alkohol mõjutab kogu sinu närvisüsteemi ning lühiajalisele tuju paranemisele järgneb tegelikkuses serotoniini (ehk nn “heaoluhormooni”) tootmise vähenemine ja hoopis ärevuse ja stressi suurenemine.
  • Rohkelt ja kõrgetel kuumustel töödeldud toidud: Cambridge’i Ülikoolis läbi viidud uuringuga tehti kindlaks, et lisaks tujukõikumistele võib selliste toitude tarbimine pikema aja vältel, viia lausa depresiooni ja vaimsete häirete tekkimiseni.

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Asenda kaotatud kilod toonusega

  • 23. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Kaalulangetus paneb su tahtejõu korralikult proovile. Kadunud kilodest kehale jäänud jälgedega tegelemine on järgmine samm, milleks veel veidi kannatlikkust vajad. Sinu parimad sõbrad sellel lõpusirgel on kvaliteetne toit, trenn ja aeg.

Blog article

Kas toidukordade ärajätmine aitab kaalu langetada?

  • 20. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Jätkuvalt liigub ringi arvamus ja soovitused, et kaalu langetamiseks peaks vähem sööma. Et oma söömist piirata, jäetakse ära toidukordi. Näiteks üks, endiselt populaarne viis, kuidas seda tehakse on kurikuulus “alates 18.00 enam ei söö” dieet. Kui oled seda dieeti järginud, siis tead omadest kogemustest, et sellega pole pikka pidu.

Blog article

6 põhjust, miks peaksid kohe peale ärkamist vett jooma

  • 16. oktoober 2020
  • Erik Orgu

Hommikuti on sinu kehal veepuudus, mis võib tekitada erinevaid sümptomeid. Kui juurutad endale harjumuseks peale ärkamist vee joomise, siis paned aluse tervislikule päevale. Ka minu toitumiskavas on vee tarbimine olulisel kohal ning seda põhjusega. Edasi lugedes mõistad, miks see nii on.