Ülekaaluliste soolestikus elavad hoopis teist laadi bakterid - toitumisega saad seda muuta – Erik Orgu blogi logo-est-cleanev100_whiteicon_authoricon_blogicon_calendaricon_carbsicon_check-checkedicon_nav_menuicon_fatsicon_fibericon-leaveicon_menuicon-menuicon_proteinicon-recipesicon_nav_shoppingicon-sugaricon-tentpoles-eyeglassesicon-tentpoles-hearticon-tentpoles-loseweight-2icon-tentpoles-thumbsupicon_timerdietless-cropped-cleanlogo-est-cleanlogo-est-with-bylineArtboard 2swipetap-lefttap-right

Ülekaaluliste soolestikus elavad hoopis teist laadi bakterid - toitumisega saad seda muuta

  • 21. september 2017
  • Erik Orgu

Sinu soolestikus elutsevad bakterid ei pruugi salenemist sugugi toetada, kui sööd valesid toite. Ülekaaluliste inimeste soolestikus elavad võrreldes normaaklaalus olevate inimestega hoopis teised mikroorganismid. See selgus värskes uuringus, mis viidi läbi noorte seas*. Tegemist on ühe esimese uuringuga, mis tõestab teaduslikku seost soolestiku mikrobioota ehk soolestiku floora ja rasva organismi ladestumise vahel.

Ülekaalulisus on ohuks suisa 17 protsendile lastest ja noortest. Tulemused näitavad, et ülekaaluliste noorte soolestiku koostis erineb väga palju saledate noorte omast. See omakorda annab lootust baktereid mõjutava ravimi välja töötamiseks, mis just ülekaaluliste inimeste soolestikus vohavad. 

Jah - teadlased tahavad siit edasi minna ravimiga, aga kuna nad selgitasid, et mikrobioota sõltub suuresti sellest, mida sööd, siis lihtsam viis on oma toidulaud üle vaadata. 

Kuna me nüüd teame, et ülekaaluliste mikrobioota on palju võimekam seedima süsivesikuid, siis pole ka imestada, et mõni inimene tunneb, et tüseneb ka üsna tagasihoidlikke koguseid süües - võtmeküsimus ongi, mida Sa sööd. Kui Sinu toit koosneb 80% süsivesikutest (makaronid, saiatooted jms), siis asi korras ei ole. 

Kuna “tüsendavat” mikrobiootat saame üpris kiiresti (u 30 päeva, nagu selgus minu toitumiskava teaduslikust uuringust) muuta “heaks”, siis see kõneleb ilmekalt, kui oluline on ülekaalus inimestel oma toitumisele suuremat rõhku panna. 

Kuna bakterite tasakaal organismis kujuneb välja aja jooksul ning kindlaid käitumismustreid järgides, ongi ääretult oluline, et tervisliku toitumise harjumus saaks alguse juba varajasest lapsepõlvest. Kui Sa aga alustad nüüd - täiskasvanuna, luba endale tervislikku kava vähemasti kuu aega, et mikrobioota sellega kohaneks ja hakkaks kaalulanguse eesmärki toetama. Arvesta, et kaalulangus ei ole paari kuu projekt - tervislikult pead toituma ka edaspidi, sest muidu lood soolestikus taas pinnase sinu eesmärkide vastu töötamiseks. 

Oma toitumiskava abil olen tervisliku toitumise nii lihtsaks teinud, kui vähegi võimalik. See sobib ideaalselt ka täiesti tavapäraseks tervislikuks ja tasakaalustatud toitumiseks neile, kel ei ole tingimata vaja oma kaalu langetada ega tõsta – seega, see sobib kogu su perele. 

Minu toitumiskava järgi toimetadas võid kindel olla, et su pere toidulaud on igakülgselt tasakaalustatud nii toitainete sisalduse kui toidu koguse poolest. Selle järgmisel kujunevad aja jooksul välja naturaalselt tervislikud toitumisharjumused, mida õpivad sinu kõrval kasutama ka sinu lapsed.

*Uuring ilmus teadusajakirjas Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Eripakkumine lugejale

Tore, et lugesid blogi läbi, loodan, et said kasulikku infot ja inspiratsiooni. Tänutäheks annan Sulle võimaluse liituda HÕBE või KULD paketiga 10% soodsamalt :). Kiirusta, parem vorm ja enesetunne ootab!

Liitu hõbedaga Liitu kullaga

Minu toitumiskava on Eesti parim:

Teadlased kiidavad

Teadlaste sõnul aitavad minu tervislikud retseptid kaalust alla võtta, sest väheneb ülekaaluga seostatud bakterite hulk soolestikus.

Kaota ülekilo nädalas

Minu toitumiskava on aidanud eestlastelt kokku kaotada rohkem kui 500 000 kg liigset kehakaalu.

Personaalne

Minu toitumiskava arvestab Sinu füüsilisi näitajaid ja maitseeelistusi ning vajadusel olen ma sõnumi kaugusel.

Maitsev, kiire ja lihtne

Tuhanded kasutajad hindavad minu toite 5-palli skaalal hindega 4,7. Toidud valmivad kiiresti tänu lihtsatele retseptidele.

Soodne

Sul on võimalik valida retsepte hinna järgi.

Sobib kogu perele

Saad lisada tervislikku toitumiskavasse kogu pere tasuta.

Kas oled valmis proovima elumuutvat toitumiskava?

Kes meist ei tahaks enamat: rohkem energiat, teravamat pead või saledamat keha. Saavutad selle Eesti vaieldamatult parima toitumiskavaga. Püsivalt.

Proovi tasuta!
Eriku portree

Rõõm tutvuda!

Toitumisnõustaja Erik Orgu on sulle toeks oma toitumise muutmise teekonnal. Erik on selleks koostanud sadu maitsvaid ja lihtsaid retsepte.

Räägi mulle endast

Esmalt räägi meile endast ja oma toitumis- ja liikumisharjumustest.

Üks hetk, laen... Loader

Blog article

Kui kaua peab tervislikult toituma?

  • 11.02.2021
  • Erik Orgu

Seda küsitakse minult sagedamini, kui ma sooviksin ja mu vastus on järgnev - nii kaua, kuni sa tahad nautida seda, mida tervislik toitumine sulle annab: hea vormi,  hea enesetunde ja parema tervise! Seega otsus on sinu!

Blog article

Kuidas saad aru, et kõht on täis?

  • 9.02.2021
  • Erik Orgu

Kiputakse arvama, et peab kõhu täis sööma, et näljatunne kaoks, aga tegelikult ei ole toidu maht üldse oluline, vaid söömise järgselt toimuvad protsessid on need, mis tekitavad täiskõhutunde. Loe edasi ja saad täpsemalt teada.

Blog article

Teeme juttu Keto dieedist

  • 5.02.2021
  • Erik Orgu

Keto dieet on põhimõtteliselt süsivesikutevaba toitumine, toiduvalik koosneb peamiselt valgu- ja rasvaallikatest ning madala süsivesikusisaldusega taimedest.